حقایقی جالب درباره بانک ملت

«بانک ملت» با ادغام بانک‌های تهران، داریوش، بین المللی ایران، عمران، بیمه ایران، ایران و عرب و همچنین مجموعه‌های پارس، اعتبارات تعاونی و توزیع، تجارت خارجی و فرهنگیان در تاریخ 1359 به صورت رسمی فعالیت خود را شروع کرد. سرمایه ابتدایی این بانک، 33 میلیارد و 500 میلیون ریال بود. این مجموعه با شعار جدید «بانک ملت، تجربه‌ای متمایز»، با ارائه انواع خدمات بانکی به متقاضیان، فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

کاماپرس در ادامه برای آشنایی بیشتر خوانندگان با بخش‌های مختلف این مجموعه، مطالبی را منتشر می‌کند؛

1. بانک ملت در حال حاضر با مدیریت محمد بیگدلی فعالیت می‌کند. میزان سرمایه کنونی این مجموعه بیش از 207 هزار و 42 میلیارد ریال اعلام شده است.

2. این بانک در قالب‌های سپرده و خدمات ریالی، تسهیلات و تعهدات ریالی، سپرده‌ها و خدمات ارزی، تسهیلات ارزی و طرح‌های اعتباری به کاربران خود خدمات ارائه می‌دهد.

3. ارائه خدمات در سامانه‌های مبتنی بر وب، تلفن و تلفن همراه، کارت‌های بانکی و سایر خدمات الکترونیک در حوزه بانکداری الکترونیک این مجموعه است.

آریاک سفر

4. سهام بانک ملت با نماد «وبملت» در بازار اول- تابلوی اصلی- بورس ارائه می‌شود. سهام این بانک در بخش بانک‌ها و موسسات اعتباری، قسمت سایر واسطه‌های پولی قرار دارد. برای وبملت در سال گذشته، 101 روز آمار مثبت بورسی ثبت شده است.

5. دولت ایران، صندوق تامین آتیه کارکنان بانک ملت، صندوق سرمایه گذاری واسطه گری مالی یکم، شرکت پتروشیمی فناوران – سهامی عام- و … از سهامداران این بانک هستند.

6. بانک ملت از لحاظ حجم معاملات سهام در یک سال گذشته، رتبه هفتم را به دست آورده است. میانگین تعداد خریداران سهام این مجموعه در 12 ماه گذشته، 10 هزار و 827 نفر اعلام شد.

7. این بانک تا بهمن ماه سال گذشته، 81 میلیون و 495 هزار و 718 کارت برای مشتریان خود صادر کرد. همچنین در زمان ذکر شده، تعداد خودپردازها و پایانه شعب بانک ملت به ترتیب، 8 هزار و 117 عدد و 13 هزار و 116 پایانه بود.

8. این مجموعه تاکنون تندیس برترین خدمات الکترونیکی سال 1395، عنوان سومین شرکت برتر ایران در سال 1395، تندیس زرین بانک محبوب ایران در سال 1396 و … را به دست آورده است.

9. سال گذشته این بانک به دلیل اقدامات خود در بخش‌های مالی، اعتباری و مسئولیت‌های اجتماعی از جانب رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری مورد تقدیر و قدردانی قرار گرفت.

10. بانک ملت، در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود، اقداماتی از قبیل مشارکت در تامین پوشاک نوروزی 500 دانش آموز، کمک به مردم زلزله زده سی سخت و … را در کارنامه کاری سال گذشته خود ثبت کرد.

11. همزمان با تغییر قانون چک، این مجموعه کتابچه آشنایی با قانون جدید چک را منتشر کرد. این کتابچه در قالب فایلی داخل وبسایت این بانک قرار دارد.

12. بانک ملت در بیست و سومین همایش 100 شرکت برتر ایران سال 1399، با داشتن بیش از 4 میلیون و 504 هزار میلیارد ریال دارایی، به عنوان شرکت دارای بیشترین دارایی شناخته شد. این مجموعه سال 1397 نیز در همین عنوان، رتبه نخست را به دست آورد.

مرتبط با : بانک ملت
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “حقایقی جالب درباره بانک ملت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز