با اولین مجموعه تولید لعاب در ایران آشنایی دارید؟

لست سکند

ظروف سفالی با لایه براق روی آن‌ها همواره در بازارها و مراکز خرید جلب توجه می‌کنند. جالب است که همان لایه شیشه‌ای رنگ ظروف سفالی یا هر محصولی از این قبیل به صورت تخصصی تولید می‌شود. این مواد براق روی ظروف مذکور «لعاب» نام دارند. لعاب‌ها در سه نوع بی رنگ، رنگی و کدر در بازار موجود هستند.

یکی از مجموعه‌هایی که به صورت تخصصی لعاب تولید می‌کند، شرکت «لعابیران» است. کاماپرس در این گزارش به معرفی بیشتر این مجموعه برای خوانندگان می‌پردازد؛

حوزه فعالیت لعابیران و محصولات آن

شرکت لعابیران در سال 1360 به منظور تولید و صادرات لعاب مورد بهره برداری قرار گرفت. این شرکت با اجرای طرح‌های توسعه‌ای و استفاده از تکنولوژی، امکان تولید انواع فریت، لعاب، انگوب، پودر چاپ و رنگ را برای تمامی فرآیندهای تولید کاشی و سرامیک اعم از دوپخت، مونوپروزا، کف و پرسلان دارد. ضمن اینکه ظرفیت این مجموعه برای تولید سالیانه فریت، لعاب و همچنین رنگ به ترتیب 20 هزار، 15 هزار و 150 تن است. در حال حاضر این شرکت با مدیریت نادر رضایی منش به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

این مجموعه به منظور طراحی و تولید انواع فریت، لعاب، رنگ و سایر محصولات وابسته همراه با داشتن کیفیت، نوآوری و همچنین به منظور ارزش آفرینی برای ذی نفعان همواره تلاش می‌کند. ضمن اینکه لعابیران در نظر دارد به برترین شرکت در تولید و عرضه لعاب داخلی تبدیل شده و بازار خود را در سطح منطقه گسترش دهد.

راز آسمان پایتخت

سهام شلعاب و عملکرد آن در بورس

سهام شرکت لعابیران با نماد «شلعاب» در بازار دوم بورس عرضه می‌شود. سهام این مجموعه در قسمت شیمیایی، بخش رنگ بتونه جوهر قرار دارد. تا امروز، هزار و 377 معامله از این سهام در بازار بورس به ارزش 55 هزار و 917 میلیارد ریال به ثبت رسیده است. ارزش بازاری این سهام نیز 6 هزار و 534 میلیارد ریال اعلام شد.

شرکت‌های سرمایه گذاری صدر تامین و صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی صبا گستر نفت و گاز تامین از سهامداران عمده این مجموعه هستند.

این مجموعه توانسته در سال 1399 در مقایسه با سال 1398، به رشد 55 درصدی فروش و رشد 44 درصدی سود خالص دست پیدا کند. ضمن اینکه سال گذشته شرکت مذکور دو محصول جدید لعاب ویتروزا و شوگر را هم به سبد محصولات خود اضافه کرد.

دستاوردهای اخیر شرکت لعابیران

لعابیران از ابتدای سال مالی جاری تا پایان خردادماه، 175 میلیارد و 489 میلیون ریال انواع محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، میزان فروش آن 65 میلیارد و 474 میلیون ریال رشد داشت.

این مجموعه دارنده جایزه ملی مدیریت دانش، تندیس صادر کننده نمونه استان در سال 1398 و … است. شرکت‌ لعابیران در راستای طرح‌های توسعه خود قصد نصب و راه اندازی کوره‌های ثابت با تکنولوژی جدید را دارد تا ظرفیت تولید فریت را به 35 هزار تن در سال برساند. به علاوه این مجموعه با مشارکت یکی از شرکت‌های پیشرو اروپایی، نسبت به تهیه و تامین انواع جوهرهای دیجیتال مطابق با نیازهای بازار در آینده نزدیک اقدام خواهد کرد.

مرتبط با : لعابیران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز