بانک توسعه صادرات ایران و خدماتش را بیشتر بشناسید

«بانک توسعه صادرات ایران» از شهریورماه 1371 کار خود را آغاز کرد. اعطای تسهیلات و اعتبارات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، تامین مالی مجدد تسهیلات اعطا شده برای تولید داخلی به منظور امور صادراتی به خریداران و صادرکنندگان داخلی و … از اهداف این مجموعه هستند. رسالت این بانک، با توجه به اهداف کلان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور کمک به توسعه صادرات غیرنفتی و گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی با سایر کشورها است.

کاماپرس در ادامه چند نکته از این بانک را برای آگاهی بیشتر خوانندگان و علاقمندان مطرح می‌کند؛

1. در حال حاضر مدیریت بانک توسعه صادرات ایران را علی صالح آبادی برعهده دارد. سرمایه این مجموعه در پاییز 1399، بیش از 35 میلیارد ریال بود.

2. این بانک در قالب امور ارزی، ریالی و خدمات ویژه ریالی قانونی به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد. تسهیلات و تامین مالی بین المللی بانک توسعه صادرات شامل تسهیلات قبل از حمل، بعد از حمل، منابع و نرخ تسهیلات و تامین مالی واردات است.

3. مجموعه‌های کارگزاری بانک توسعه صادرات- سهامی خاص-، صرافی توسعه صادرات، صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی توسعه صادرات شریف، تامین سرمایه تمدن و گسترش تجارت برنا از شرکت‌های تابعه این بانک هستند.

آریاک سفر

4. این مجموعه در 9 ماهه نخست سال گذشته، بیش از 8 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد.

5. بانک توسعه صادرات ایران برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، 4 هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان در سال جاری تخصیص داده است.

6. این مجموعه از سال 1396 تا 1399، در راستای حمایت از تولید صادرات محور، بیش از 6 هزار فرصت شغلی را ایجاد کرد.

7. میزان سود خالص این بانک تا پایان سال مالی 1398، مبلغ 73 میلیارد و 67 میلیون و 800 هزار تومان اعلام شد. سود- زیان- جامع توسعه صادرات ایران در سال ذکر شده، هزار و 787 میلیارد تومان بود.

8. پنج رئیس شعبه از شعب بانک توسعه صادرات ایران در یازدهمین گردهمایی «روسای موفق شعب بانک‌های کشور» به عنوان روسای برتر مورد قدردانی قرار گرفتند.

9. بانک توسعه صادرات ایران تا پایان سال 1398، تعداد پنج شعبه در تهران، 31 شعبه در سایر استان‌های کشور و 2 شعبه نیز در مناطق آزاد داشت. همچنین در این شعبه‌ها، هزار و 910 نفر مشغول فعالیت بودند.

10. فاز دوم طرح شرکت فولاد جنوب کاوه کیش با تامین مالی 108 میلیون و 800 یورویی بانک توسعه صادرات ایران در سال 1399 افتتاح شد.

11. بیش از 290 میلیون دلار قرارداد ریفاینانس- یک نوع گشایش اعتبار اسنادی- و بالغ بر 22/5 میلیارد دلار قرارداد تامین مالی بانک‌های خارجی در بانک توسعه صادرات ایران منعقد شد.

مرتبط با : بانک توسعه صادرات ایران
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز