بالاخره قیمت طلا صعودی شد؛ سکته قیمتی سکه !

لست سکند

بالاخره بعد از چند روز کاهش مداوم نرخ طلا، امروز این فلز گرانبها رشد قیمتی داشت و در محدوده یک میلیون و 139 هزار و 300 تومانی قرار گرفت. سکه هم توانست مرز 11 میلیون و 865 هزار تومانی را پس بگیرد، اما به نظر تمایلی برای ورود به کانال 12 میلیون تومانی ندارد. گویا رشد نرخ دلار در طی روز جاری باعث رشد قیمتی مجدد طلا و سکه شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، فعالان بازار طلا و سکه معتقدند نامشخص بودن سیاستگذاری‌های دولت فعلی و ادامه مسیر حرکتی آن برای کنترل بازارها، دامنه نوسان سکه را محدود کرده است. اگر قیمت اونس طلا اندکی افزایشی شود احتمال ورود سکه به قیمت‌های بالاتر بیشتر خواهد شد. ضمن اینکه هنوز اخبار ضد و نقیضی از برجام و مذاکرات وین به گوش می‌رسد.

انجام یا عدم انجام این مذاکرات قاعدتا تاثیر عمده‌ای روی جو بازار ارز، نرخ دلار و در نتیجه قیمت طلا و سکه خواهد داشت. عدم تعیین زمان جدید برای از سرگیری مذاکرات برجام انتظارات افزایشی بازار را تقویت می‌کند. اما صحبت‌های سران آمریکا درباره پایبندی به انجام دور جدید مذاکرات و تمایل به انجام  آن، باعث می‌‌شود تا معامله گران جانب احتیاط را در پیش گرفته و اتفاق خاصی را در بازار رقم نزنند.

راز آسمان پایتخت

افزایش تمایل سکه بازان برای نگهداری سکه

به اعتقاد فعالان بازار طلا، اگر سکه امروز از محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومانی عبور نمی‌کرد، کار دشواری برای رشد قیمتی داشت و معامله گران مجبور بودن در موقعیت فروش قرار بگیرند. اما در حال حاضر ورق برگشته و سکه توانسته با دشواری‌های زیادی خود را به بالای محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومانی برساند.

ضمن اینکه افزایش قیمت اونس جهانی در روزهای آینده، فعلا بیشتر سکه بازان را بر حفظ این فلز ارزشمند تشویق می‌کند. به گفته تحلیلگران بین المللی، احتمالا در روزهای آتی، افت 40 دلاری اونس جهانی طلا به آرامی جبران شود. در چنین حالتی، طرف خرید طلا و سکه تقویت خواهد شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز