باطری سورفیس؛ نکات کلیدی درباره تعویض و محافظت

باتری، مهم‌ترین بخش یک دستگاه الکترونیک است که روی طول عمر دستگاه تاثیر‌ می‌گذارد. لپ تاپ‌های سورفیس مایکروسافت همگی به باتری‌های لیتیوم یونی داخلی مجهز هستند که باید از آنها به درستی مراقبت کنید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم دیجیتال، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سلامت باتری سرفیس، عمر دستگاه را تعیین‌ می‌کند؛ از طرف دیگر تعویض باتری لپ تاپ‌های امروزی از جمله سورفیس‌ها کار ساده‌ای نیست. پس بهتر است نکات مراقبت از باتری‌ها را بدانیم تا بدون مشکل از لپ تاپ سرفیس برای زمان بیشتری استفاده کنیم.

در زمان شارژ دستگاه، کابل را قطع نکنید

یکی از اقداماتی که آسیب زیادی به باتری لپ تاپ‌ها و سایر دستگاه‌های الکترونیک وارد‌ می‌کند، قطع و وصل کردن مداوم کابل شارژ در زمان شارژدهی به دستگاه است. سعی کنید زمانی که لپ تاپ سرفیس را به منبع تغذیه متصل کردید، تا شارژ کامل دستگاه از قطع و وصل کردن کابل آن خودداری کنید.

آریاک سفر

نگذارید شارژ سرفیس پایین‌تر از 20 درصد بیاید

خالی شدن کامل باتری‌ می‌تواند روی عمر آن تاثیر منفی بگذارد. البته برخی از کارشناسان توصیه‌ می‌کنند در ماه حداکثر 1 تا 2 بار بگذارید باتری به طور کامل دشارژ شده و سپس شارژ شود. اما بهتر است در سایر مواقع نگذارید درصد شارژ باتری سرفیس به زیر 20 برسد.

از حالت Battery Saver استفاده کنید

یکی از تنظیمات کاربردی برای محافظت از باتری سورفیس، استفاده از حالت Battery Saver است. این حالت که معمولا اجازه شخصی سازی تنظیمات را به شما‌ می‌دهد، برنامه‌های غیر ضروری و بلا استفاده را‌ می‌بندد و نور صفحه را متناسب با شارژ دستگاه تنظیم‌ می‌کند.

علاوه بر این زمانی که حالت Battery Saver روشن باشد و مدت زمانی از لپ تاپ خود استفاده نکنید، نمایشگر برای نگهداشت شارژ باتری، خاموش‌ می‌شود.

اگر از سرفیس استفاده‌ نمی‌کنید، آن را قفل کنید

اگر‌ می‌خواهید یک لپ تاپ سرفیس سالم را برای چند سال داشته باشید، سعی کنید حتی اگر برای مدت زمان 10 یا 15 دقیقه با آن کار‌ نمی‌کنید، سرفیس را قفل کنید. روشن ماندن نمایشگر بیشترین تاثیر را در مصرف باتری دارد و‌ می‌تواند به مرور زمان به آن آسیب برساند.

نور صفحه را متناسب با نور محیط تنظیم کنید

هر چه نور صفحه نمایشگر شما بیشتر باشد، باتری برای تامین آن مجبور است انرژی بیشتری را صرف کند؛ در نتیجه زودتر تخلیه‌ می‌شود. بهتر است نور صفحه را متناسب با محیطی که در آن مشغول به کار هستید تنظیم کنید و هیچ گاه آن را روی حالت حداکثر روشنایی قرار ندهید.

برنامه‌های غیرضروری را غیرفعال کنید

برنامه‌های غیرضروری بسیاری هستند که ممکن است با روشن کردن سورفیس به طور اتوماتیک شروع به فعالیت کنند. اگر از آنها استفاده‌ نمی‌کنید، آنها را از حالت راه اندازی خودکار در زمان بالا آمدن ویندوز خارج کنید. این برنامه‌ها‌ می‌تواند شامل لوکیشن، بلوتوث، گزارش آب و هوا، اخبار روزانه و نرم افزارهای غیرکاربردی باشد.

از آخرین به روز رسانی‌ها استفاده کنید

برای سالم ماندن باتری، بهتر است برنامه‌ها و ویندوز خودتان را همیشه آپدیت کنید تا بهینه‌ترین حالت ممکن را داشته باشند. این موضوع روی سلامت دستگاه و باتری تاثیر زیادی دارد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز