بازی چینی‌ها با قیمت فولاد و سنگ آهن مقطعی است

قیمت فولاد در سال 1400

سیاست گذاران بخش فولاد چین در هفته های اخیر به تحرکات خود برای کاهش قیمت فولاد و زنجیره این محصول از جمله سنگ آهن سرعت بیشتری داده اند اما کارشناسان بازار فولاد معتقدند بازی چینی ها با قیمت ها مقطعی خواهد بود.

به گزارش کاماپرس به نقل از پلتس S&P Global،  ایوان گلاسنبرگ مدیر ارشد اجرایی شرکت تجاری و تولیدی گلنکور اعلام کرد: اقدام کنونی چین برای محدود کردن سفته بازی و افزایش قیمت ها یک بازی کوتاه مدت است که بطور کلی بر سطح قیمت ها تاثیر نمی گذارد. وی گفت: قیمت ها براساس تقاضای اصولی و بنیادی و مبانی عرضه، افزایشی خواهد بود.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین NDRC که کار برنامه ریزی اقتصادی چین را بر عهده دارد به تازگی اعلام کرده شاخص یا Index قیمت کالاهای اساسی ازجمله فولاد، سنگ آهن و سایر فلزات از اول آگوست به مدت 3 سال با هدف جلوگیری از نوسانات بیشتر، تعیین خواهد شد.

این کمیسیون همچنین شرکت های فولادی و سنگ آهنی را به دنبال ادعای تبانی در قیمت ها رصد می کند و هیئت ذخایر استراتژیک این کشور SRB در تلاش است برای مهار افزایش قیمت ها، مزایده و حراج مس، آلومینیوم، روی و سنگ آهن را از موجودی استراتژیک خود آغاز کند.

گلاسنبرگ در مصاحبه ای در طی مجمع اقتصادی قطر گفت: اخیرا چینی ها سعی کرده اند بازار فلزات را به سمت پایین سوق دهند تا به سطوح پایین تری برسد و من فکر می کنم این یک بازی کوتاه مدت است زیرا تحلیل های فاندامنتال آنرا در این سطح نگه می دارد.

آریاک سفر

او معتقد است چین مقداری مواد از انبارهای استراتژیک خود برداشته و در بازار توزیع کرده اما هیکس نمی داند این انبارها چقدر بزرگ هستند. ازاینرو می توان گفت چینی ها نمی توانند برای مدت زمان طولانی این کار را انجام دهند و باید دوباره این ذخایر استراتژیک را بازگردانده و بازیابی کنند و چون چین نمی تواند سطح موجودی انبارهای خود را در سطوح پایین نگه دارد لذا این کنترل یک مرحله کوتاه خواهد بود.

قیمت معاملات نقدی مس در بورس فلزات لندن به عنوان یک فشارسنج سلامت اقتصاد جهانی در نظر گرفته می شود. قیمت این فلز با تحرکات اخیر چین از 10 هزار و 212 دلار در هر تن در اول ژوئن به 9042 دلار در هر تن در 21 ژوئن سقوط کرد.

براساس اعلام بانک سرمایه گذاری Liberum، در تاریخ 21 ژوئن NDRC اعلام کرد که در حال همکاری با رگولاتورهای بازار برای شناسایی اشخاص درگیر در احتکار و سفته بازی سنگ آهن است. آقای Tom Price تحلیلگر Liberum گفت: این گزارش باعث عقب نشینی بعدی قیمت سنگ آهن شد.

علیرغم نوسانات فعلی، قیمت های فولاد وفلزات در صورت تقاضای شدید همچنان افزایش می یابد زیرا بسیاری از دولت ها هزینه های زیرساخت را در شرایط بهبود کرونا افزایش داده اند، ازجمله آمریکا که اخیرا لایحه زیرساخت را تصویب کرد. به عقیده گلاسنبرگ تقاضا برای کالاها برای مدت طولانی همچنان قوی باقی خواهد ماند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز