بازی نکن، بازی بساز!

دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم روزبه روز بیشتر به سمت فناوری پیش می‌رود. ابزار فناوری تقریبا تمام زندگی ما را فرا گرفته اند و پیش بردن زندگی روزمره با دوری از آن‌ها تقریبا غیر ممکن شده است. در این میان، تفریحاتمان نیز رنگ تکنولوژی به خود گرفته‌اند و هرروز بازی‌های دیجیتال بیشتری روانه بازار می‌شوند. اما کسانی هستند که صرفا مصرف‌کننده این بازی‌ها نیستند، بلکه «بازی می‌سازند.»

کاماپرس در آستانه نمایشگاه اینوتکس 2021 قصد دارد به بررسی یکی از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه با نام «بازی ساز باش» بپردازد که تربیت و پرورش نیروی انسانی متخصص در زمینه ساخت بازی دیجیتال را هدف خود قرار داده است.

از کسب تجربه تا آموزش آن

مهدی صدری و امیر نظری در سال 1391 استودیویی مستقل جهت بازی‌سازی تاسیس کردند. فعالیت‌های این استودیو در زمینه طراحی و تولید بازی‌های ویدئویی نوآورانه و آموزش بازی‌سازی پیش می‎‌رود. استودیو بازی‌‌ساز باش پیش از این با نام‌های بومرنگ و مینیاتور فعالیت داشته است.

این مجموعه، به مدیریت مهدی صدری، تنها مجموعه آموزشی بازی‌سازی فارسی‌زبان مورد تایید سایت یونیتی در دنیا است و تاکنون بازی‌هایی مانند پیژامه، شادو سیکر و لب‎خوانی را به بازار عرضه کرده است؛ همچنین پروژه واقعیت افزوده مهتاب نیز یکی دیگر از کارهای این استودیوست.

آریاک سفر

این تیم در این چندسالی که به صورت حرفه‌ای وارد صنعت بازی‌سازی شده، تجربه‌هایی را به بهای صرف عمر و هزینه‌های زیاد به دست آورده‌اند. این تجربیات ممکن است باعث شود کسانی که در ابتدای راه هستند و گام‌های آغازین خود را برمی‌دارند، خطاهای مرسوم را تکرار نکنند و سریع‌تر به نتیجه مورد نظرشان دست یابند. بدین جهت مجموعه بازی‌سازباش را با هدف نشر علم و تجربیات راه‌اندازی کرده‌اند.

مجموعه «بازی‌سازباش» قصد دارد امسال در اینوتکس به معرفی و ارائه دوره‌های آموزشی بازی‌سازشو، یونیتی سطح مقدماتی و متوسط و صفر تا صد برنامه‌نویسی به زبان سی‌شارپ در یونیتی بپردازد.

چالش‌ها و موانع پیش رو

بازی‌سازباش با چالش‌هایی نیز روبرو است. این مجموعه نیاز به اطلاع‌رسانی و معرفی خود به علاقه‌مندان دارد، چراکه اکنون به لحاظ محتوایی به جایگاه خوبی رسیده است و حال باید این محتوای باکیفیت به نیازمندان آن، معرفی شود تا افراد مستعد به سمتش بروند. راه حل این کار برای بازی‌سازباش فعالیت مستمر و باقدرت در شبکه‌های اجتماعی و البته ارتباط با مدارس است.

در پایان اینکه، باتوجه به رشد صنعت بازی در دنیا و ایران، نیاز به بازی‌های جدید و نوآورانه روز به روز بیشتر احساس می‌شود . و از اطرفی آیین و فرهنگ دیرینه کشور ما پتانسیل بالایی برای مطرح شدن در بازی‌های دیجیتال دارد. بنابراین نیاز روزافزون به این آموزش‌ها همواره پیش‌بینی می‌شود و بازی‌سازباش آمده است تا این نیاز را رفع کند.

مرتبط با : بازی‌سازباش
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز