بازیکنان فوتبال وطنی گران تر می شوند!

لست سکند

با تصمیم وزارت ورزش، در لیگ بعد تیم های فعال در لیگ های فوتبال کشور و از جمله پرسپولیس و استقلال حق آوردن مربی و بازیکن خارجی را ندارند.

به گزارش کاماپرس؛ استفاده از مربی و بازیکن خارجی، این سالها کم خرج روی دست فوتبال ایران نگذاشته است. این بدهی های یورویی و دلاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به مربیان و بازیکنانی که در مقاطعی به این دو تیم وارد شدند و به هر دلیلی ناغافل از آنها جدا شدند نشان میدهد. حالا که نرخ ارز بالاتر رفته، وزارت ورزش به عنوان متولی اصلی این دو باشگاه پرطرفدار ایرانی، پایش را توی یک کفش کرده که امسال از بازیکن و مربی خارجی خبری نیست و وزارت ورزش پولی ندارد که صرف این بریز و بپاش ها کند. طبق اعلام وزارت ورزش تیم ها تنها می توانند قرارداد بازیکنان و مربیان خارجی را تمدید کنند. در واقع آنهایی که در ترکیب تیمشان فعلا بازیکن یا مربی خارجی دارند، می‌توانند تمدید کرده و با همان‌ها ادامه مسیر بدهند ولی عضو خارجی جدیدی نباید به تیم اضافه کنند.

خارجی ممنوع!

پیش از پرداختن به خوب یا بد بودن چنین تصمیمی، ابتدا باید درباره دلیل چنین موضوع مهمی صحبت شود، هرچند به صحبت زیادی هم نیاز نیست!
به نوشته شرق؛ مدیریت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال آن‌قدر در آوردن بازیکنان بی‌کیفیت خارجی شاهکار کردند که غیر از هزینه، چیزی روی دست وزارت ورزش نگذاشت.
پس شاید ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای قطع چنین بدهی‌های سنگین و البته آبروریزی‌های مکرری در فیفا، وضع یک مقررات خشک باشد؛ خارجی ممنوع!

گران شدن بازیکن و مربی ایرانی

راز آسمان پایتخت

اما علاوه بر افت کیفیت فنی تیم ها و درجازدن در آسیا که می تواند یکی از دلایل آنتی خارجی! شدنِ وزارت ورزش باشد، شاسد بتوان یک جنبه مثبت در این تصمیم گیری پیدا کرد. “شرق” در پاسخ به این پرسش که چه کسی از نبودن خارجی‌ها در پرسپولیس و استقلال سود می‌کند؟ نوشته است: شاید بگویید وزارت ورزش که از این به بعد، دربه‌در تهیه یورو و دلار نیست! ولی مهم‌تر از آن، مربیان و بازیکنان ایرانی سود می‌کنند؛ همین حالا و با استناد به گزارش ایسنا، یحیی گل‌محمدی برای پرسپولیسی‌ها 9 میلیارد تومان آب خورده است. پرسپولیسی‌ها هم که در مقطع کنونی بهتر از یحیی گیر نمی‌آورند، پس با تمدید قرارداد او با آپشن‌های کلان‌تر هم مجبورند کنار بیایند؛ این موضوع درباره مربیان کنونی استقلال هم صدق می‌کند؛ نه اینکه رقم دریافتی فرهاد مجیدی نزدیک به گل‌محمدی باشد ولی تصور کنید فرهاد در این فصل به اهدافی که باشگاه در نظر دارد برسد و خیالش هم راحت باشد که پای خارجی‌ها نمی‌تواند به تیم باز شود؛ او طبیعتا برای تمدید قرارداد رقم معقول‌تری طلب می‌کند. اگر هم با خواسته‌اش موافقت نشود، شرایط برای مربی ایرانی بعدی هم همین‌گونه است. این موضوع شامل حال بازیکنان هم می‌شود؛ اگر قرار باشد آنها در این باشگاه‌ها حاضر باشند، خیالشان راحت باشد که رقیب خارجی تهدیدشان نمی‌کند، طبیعتا قیمت بالاتری طلب می‌کنند. در مجموع حضور در این دو باشگاه رقم ایرانی‌ها را بالاتر از حد کنونی می‌برد که ممکن است چندان با سلیقه مدیران جور درنیاید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز