بازگشایی اماکن مذهبی، فرهنگی و اداری کلید خورد

پس از 3 ماه تحت تاثیر قرار گرفتن فعالیت اماکن مذهبی، اداری، خدماتی و … رئیس جمهور امروز از برنامه دولت برای بازگشایی اماکن مختلف پرده برداشت.

به گزارش کاماپرس، با آغاز شیوع کرونا در کشور، بسیاری از اماکن اداری، خدماتی، مذهبی و گردشگری – توریستی به دلیل نگرانی از شیوع هرچه بیشتر این ویروس با تغییراتی در نحوه خدمات‌رسانی مواجه شدند که با دستور هیات دولت این محدودیت‌ها قرار است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایان یابد.

در همین راستا، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در جلسه ستاد مقابله با کرونا از تصمیمات جدید در ارتباط با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی خبر داد.

بازگشایی اماکن مذهبی، گردشگری و اداری

بر اساس تصمیم جدید این ستاد، نحوه بازگشایی اماکن مذهبی، گردشگری و اداری به شرح زیر خواهد بود:

  • بازگشایی صحن حرم‌ها روز پس از پایان ماه رمضان، به‌صورت یک ساعت قبل از طلوع آفتاب تا پیش از غروب
  • بازگشایی موزه و اماکن تاریخی بعد از عید فطر
  • بازگشت کلیه کارمندان ادارات در محل خدمت از دهم خردادماه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ بعد از ظهر؛ همچنین محدودیت عدم نیاز به حضور برخی کارمندان دارای مشکل از این تاریخ برداشته می‌شود

مراحل مقابله با کرونا در کشور

بیشتر مناطق در کشور درمقابله با کرونا از سه مرحله عبور کرده‌اند و به‌تدریج وارد مرحله چهارم می‌شوند. رئیس‌جمهور همچنین گفت، اکنون ۱۰ استان در مرحله‌ی مهار کرونا هستند. به‌گفته وی مراحل مقابله با کرونا شامل موارد زیر بودند:

آریاک سفر
  • اعلام دقیق بیماری کووید 19 در کشور و بسیج امکانات کشور برای مقابله با آن
  • اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی
  • آغاز فاصله‌گذاری هوشمند
  • مهار کرونا با شناسایی بیشتر مبتلایان در جامعه

روحانی می‌گوید نرخ ابتلا به کویید ۱۹ اکنون در برخی مناطق کشور رشد کرده اما آمار فوتی‌ها همواره درحال کاهش است. بااین‌حال به‌گفته وزیر بهداشت، هنوز امنیت جمعی دربرابر کرونا کم است و باید دستورالعمل‌های بهداشتی به‌دقت مراحل قبل انجام گیرد.

رئیس‌جمهور گفت ۸۸ درصد از جان‌باختگان براثر کرونا در کشور، یک یا چند بیماری زمینه‌ای داشتند درحالی‌که حدود ۱۲ درصد بیماری زمینه‌ای نداشته‌اند. درمیان بیماری‌های زمینه‌ای، اثر ناراحتی‌های قلبی و عروقی و دیابت بیشتر بود.

روحانی همچنین گفت که عده‌ای در جامعه به‌دنبال هراس‌افکنی هستند و می‌خواهند فضای روانی جامعه را ناامن کنند. روحانی گفت این اشخاص می‌خواهند به مردم القا کنند وضعیت غیرقابل بازگشت است و شرایط سختی پیش آمده و ما از این شرایط نمی‌توانیم عبور کنیم. وی ادامه داد که برای گذر از این شرایط به واکسن نیاز داریم که بعید است امسال به دست ما برسد؛ بنابراین با رعایت احتیاط‌ها و مراقبت‌ها، جایی برای هراس‌افکنی نمی‌ماند یعنی مردم ما باید مراقبت‌ها را رعایت کنند و به کار و فعالیت روزانه‌ی خود نیز ادامه دهند.

پایان پیام

 

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز