بازنشستگان از یارانه 100 هزار تومانی جا ماندند

کارگران روزمزد و بازنشستگان با حداقل حقوق، از یارانه ۱۰۰ هزار تومانی جا ماندند و جزو مشمولان این طرح نیستند.

به گزارش کاماپرس، کارگران و بازنشستگان حداقلی بگیر به سختی از پس هزینه های زندگی بر می آیند. با وجود همه مشکلات معیشتی که بازنشستگان و کارگران دارند از طرح های حمایتی دولت هم محروم هستند. در جدیدترین کمک دولت به خانواده های کم درآمد، نام کارگران و بازنشستگان حداقلی بگیر از این لیست حذف شده است و این یارانه ۱۰۰ هزار تومانی کرونا فقط به کسانی تعلق می گیرد که حقوق ثابت ندارند و بیمه هم نیستند.

اما در شرایطی که دولت شرط داشتن درآمد ثابت را حذف کرده است، کارگری که حقوقش به 2میلیون تومان هم نمی رسد یا بازنشسته ای که با هزاران بیماری و دغدغه فقط2میلیون تومان دریافت می کند،چگونه باید زندگی کند؟

اخبار مهم مرتبط را بخوانید 

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی بهتر بود دولت یک مرزی را برای حقوق ثابت تعیین می کرد، در این صورت شاید تعدادی از کارگران مشمول می شدند.
به اعتقاد فتح الله بیات ،رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور فقط گروه‌هایی از کارگران که ممکن است مشمول دریافت این یارانه معیشتی کرونا شوند، کارگران روزمزد و بخشی از کارگران ساختمانی هستند البته در صورتی که بیمه نداشته باشند.

آریاک سفر

بیات می گوید:« این طرح شامل حال کارگران حداقل‌بگیر و بازنشستگان و مستمری‌بگیران نمی‌شود و جامعه کارگری و بازنشستگان به کلی از این چرخه حذف شده‌اند. لااقل باید همه کارگران ساختمانی، فصلی و روزمزد را که در این ایام دچار بیکاری‌های گاه و بیگاه هستند، مشمول این یارانه کنند و به آنها ماهانه این 100 هزار تومان را بپردازند.»

۶۵ درصد بازنشستگان حداقلی بگیر هستند

علاوه بر کارگران، بازنشستگان تأمین اجتماعی هم از لیست دولت حذف شده اند. مهدی مجیدی،عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی در این باره می گوید:« مشخص نیست دولت چطور این تصمیم را گرفته و برچه مبنایی مشمولان را انتخاب کرده است. 65درصد بازنشستگان تامین اجتماعی، حداقل‌بگیر و زیر حداقل‌بگیر هستند و با توجه به گرانی و تورم، توان خرید مایحتاج ساده زندگی را ندارند؛ چرا اینها را به حساب نیاورده‌اند؟

او در ادامه به ایلنا می گوید:« باید برای شرط دریافت یارانه، میزان مستمری ماهانه بازنشستگان را در نظر می‌گرفتند؛ برخی مستمری‌بگیران زیر یک میلیون و 500هزار تومان تا 2میلیون تومان درآمد ماهانه دارند؛ آیا صرف بیمه بودن و حقوق ثابت داشتن کافی است که دیگر فرد نیازی به کمک معیشتی و یارانه نداشته باشد؟

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

توقع داریم که هم مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و هم وزیر کار به مساله ورود کرده و خواستار پرداخت کمک معیشتی به مستمری‌بگیران نیازمند شوند؛ بازنشستگانی هستند که نمی‌توانند هفتگی تخم مرغ و میوه برای خانواده‌هایشان بخرند؛ هزینه‌های بهداشتی و درمانی بازنشستگان که عموماً سالمند و دچار کهولت هستند، به خاطر کرونا افزایش یافته اما متأسفانه دولت هیچ کمکی به این گروه نمی‌کند؛ به نظر می‌رسد طرح‌های یارانه‌ای دولت و مجلس، بیشتر شعاری و مُسَکن مانند است و دنبال این نیستند که نیازمندان واقعی را پیدا کنند.»

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز