بازنشستگان تامین اجتماعی سهامدار می‌شوند

دولت تصمیم گرفته درصدی از سهام ۲۰ شرکت را به سازمان تامین اجتماعی واگذار کند تا از این محل بازنشستگان سهامدار شوند.

به گزارش کاماپرس، حدود ۸ سال از تصویب قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان می‌گذرد و قرار بوده با اجرای این قانون که منابع آن توسط دولت باید تامین شود، حقوق بازنشستگان در بازه‌ای مشخص همسان با شاغلان شود، اما کم‌توجهی هر ساله به این امر، باعث شده است که این موضوع دچار یک عقب‌‌ماندگی جدی شود. حالا به نظر می‌رسد دولت راهی برای دور زدن این مطالبه پیدا کرده است. سهام دار کردن بازنشستگان از طریق واگذاری سهام شرکتهای وابسته به دولت و پرداخت بخشی از بدهی کلان دولت به تامین اجتماعی از محل همین طرح که با توجه به فضای پرتلاطم ورود به بورس،نوسانات آن و وضعیت شرکتها اساسا مشخص نیست چه سرانجامی خواهد داشت.

صبح روز سه شنبه خبرگزاری ایلنا در خبری با عنوان” خبرخوش عضو هیات امنای تامین اجتماعی برای منتظران همسان‌سازی”، از قول اکبر شوکت عضو کارگری هیات امنای تامین اجتماعی نوشت که دولت تصمیم گرفته درصدی از سهام ۲۰ شرکت را به سازمان تامین اجتماعی واگذار کند. به گفته شوکت؛ بنابر تصمیم دولت و توافق با سازمان تامین اجتماعی قرار شد که سهام‌ها به فروش برسند؛ منابعی هم که از این محل به دست می‌آید صرف اجرای همسان‌سازی می‌شود.

20 شرکت در لیست

او با بیان اینکه این تصمیم باید در هیئت دولت تایید شود، گفته است: باتوجه به اینکه هیئت دولت روزهای چهارشنبه تشکیل جلسه می‌دهد انتظار داریم که تکلیف واگذاری سهام این ۲۰ شرکت مشخص شود.

آریاک سفر

عضو کارگری هیات امنای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این ۲۰ شرکت جز شرکت‌های ارزشمند دولت هستند، گفت: آنها بیشتر شامل معادنِ فلزات و کارخانه‌جات تولید فلزات می‌شوند. فهرست این شرکت‌ها مشخص شده است و تنها منتظر تصمیم نهایی دولت هستیم.

پرداخت بخشی از بدهی دولت به تامین اجتماعی

شوکت پیشنهاد کرده که می‌توان به‌جای فروش سهام و نقد کردن، آنها را در اختیار بازنشستگان گذاشت. به گفته او اینگونه بازنشستگان می‌توانند از سود سهام بهره‌مند شوند که البته این منوط به توافق کانون‌های بازنشستگان با سازمان تامین اجتماعی است.

این عضو کارگری هیات امنای تامین اجتماعی همچنین در خصوص فواید این کار گفته که با این طرح هم بازنشستگان سهام‌دار می‌شوند و هم اینکه حجم بزرگی از نقدینگی که ایجاد تورم می‌کند وارد اقتصاد نمی‌شود؛ ضمن اینکه دولت هم بخشی از بدهی خود را می‌پردازد؛ بدهی که به حدود دویست و هفتاد هزار میلیارد تومان می‌رسد.

مرتبط با : سازمان تامین اجتماعی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “بازنشستگان تامین اجتماعی سهامدار می‌شوند

  1. باقر افشاری گفته:

    سلام من حدود ۲۵ سال بیمه پردازم الانم خدمات بیمارستان میلاد خدماتم بنا به سختی کاردوتا پاهام پارانتزی شد جراحی اوستوتمی کردم دکتر ابراهیمیان پزشگ اورتپد وریس گروه اورتپد میلاد گفت کارتو باید عوص کنن که متاسفانه اهمیتی ندادن دوباره بازم بطور فجیهی پاهام پارانتزی شد الان یک پامو عمل کردم بافروش وسایل خانه ام مثل برادران افعان که وسایل خانه شونو میفروشن منم حدود۴۰ ملیون دادم تعویص مفصل کامل انجام دادم خلاصه اکه مسولی یه بنده خدای وقت گداشت خوند الان بدرای پای راستمم همین هزینهرو میخواوذ ندارم خودمم ایثاگر خانواده شهید اگر فرجی بشه از ایثارگری بیمه تکمیلی کنن بلکه بتونم عمل کنم دیگه هیچ راه چاره ای ندارم ای گسی کهمسولی این رو میخونی اگر بتونی به احترام خون شهیدان همین مطالبو خدمت اقای سالاری برسون میگن ادمه خوبی بلگه خدا خواست منم دردم دوا شد یاحق …….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز