بازسازی خانه با کمترین بودجه

این روزها، خرید مسکن برای خیلی‌ها به یک آرزوی دور و دراز تبدیل شده است و به علت روند افزایشی قیمت زمین و مصالح، نمی‌توان خانه‌ای خرید یا خانه‌ای ساخت. اما یک روش دیگر برای ایجاد تغییر و تحول در فضا وجود دارد و آن هم بازسازی خانه است!

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار دکوراسیون و ساختمان، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، یکی از روش‌هایی که جایگزین خرید خانه‌های نو شده، بازسازی و نوسازی ساختمان‌های قدیمی با کمترین بودجه است؛ یعنی به جای اینکه هزینه‌های زیاد خرید یک خانه نو را متحمل شویم، می‌توانیم همان خانه قدیمی را با هزینه کمتر، به روز کنیم. با این وجود، این روش ممکن است زمان زیادی ببرد و در این زمان طولانی، قیمت‌ها نوسان داشته باشند. به طوری که برخی ممکن است پروژه را به صورت نیمه‌کاره رها کنند. از این رو، اطلاع تقریبی از هزینه بازسازی ساختمان ضروری می‌رسد. البته با سپردن کار به مجموعه‌ای کاربلد مانند سپهر دکور می‌توان صفر تا صد بازسازی و نوسازی ساختمان را با خیال راحت انجام داد.

در ادامه این مطلب نیز به راه‌هایی پرداخته می‌شود که می‌توان با در نظر گرفتن‌شان، بازسازی خانه با هزینه کم را عملیاتی کرد؛

1. تهیه نقشه بازسازی

یکی از کارهای مهم برای بازسازی خانه با کمترین بودجه تهیه طرح یا نقشه بازسازی است که نه‌تنها هزینه‌تراشی نیست، بلکه از هزینه‌ها می‌کاهد. نقشه که حتی روی یک ورق پیاده شده است، کمک می‌کند تا حدود کارها و تغییرات مشخص شود و به تبع، هزینه‌ها برآورد شوند. اگر طرح مشخصی وجود نداشته باشد، هرگز مشخص نخواهد شد که متراژ دقیق فضاها چقدر است و چه نوع مصالحی مورد نیاز هستند.

آریاک سفر

2. در بازسازی کاربرد را در اولویت قرار دهید

بسیاری از مواقع، اندازه و متراژ مهم نیست بلکه کاربرد فضا است که اهمیت دارد. این یعنی، برای اینکه یک آشپزخانه بزرگتر داشته باشیم شاید نیازی نباشد که هزینه منفجر کردن دیوار را متحمل شویم، بلکه می‌توان از قفسه‌های مخصوص و کشورهای جادار استفاده کرده تا حداکثر فضا برای استفاده، بهینه شود. مثلا می‌توان جزیره آشپزخانه را با جاسازی کشو‌های بزرگ و مخفی، به محلی برای گذاشتن بشقاب‌ها و ظروف تبدیل کرد.

3. انتخاب مصالح؛ مصالح را ترکیبی استفاده کنید

مصالح ساختمانی در انواع مختلف، دنیای گسترده‌ای دارد. به گونه‌ای که در برخی مواقع برای یک جنس، ممکن است قیمت‌های متفاوتی مطرح شود و خریدار گیج و سردرگم بماند. در این صورت، کمک گرفتن از یک فرد متخصص به عنوان راهنمای کار، هزینه‌ها را به طرز چشم‌گیری کاهش می‌دهد. از سوی دیگر، برای بازسازی خانه با کمترین بودجه، استفاده از مواد ترکیبی پیشنهاد می‌شود. استفاده از مواد ترکیبی یعنی لزومی ندارد همه مصالح در هرکجای خانه از یک جنس و مدل باشند. برای مثال، برای مناطق پرتردد خانه مانند راهروها می‌شود از کف‌پوش‌های ارزان قیمت استفاده کرد اما در قسمت‌های لوکس و مجلل خانه مانند پذیرایی، کفپوش زیبا و باکیفیت!

علاوه بر این‌ها، خرید مصالح از بورس مصالح نیز به مقدار قابل توجهی هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

4. استفاده مجدد از برخی مصالح

هزینه دفع زباله‌های ساختمانی اندک نیست پس استفاده مجدد از بعضی مصالح، نه تنها باعث میشود هزینه خرید آن‌ها خط بخورد، بلکه از هزینه دفع آن‌ها نیز می‌کاهد. به عنوان مثال، برخی آجرها قابلیت استفاده مجدد دارند یا حتی کابینت‌ها را می‌توان با تعمیر و تغییر در ظاهر دوباره به کار گرفت.

5. بازیافت مصالح

همه مصالحی که موقع بازسازی ساختمان از منزل خارج می‌شوند دور ریختنی نیستند. حتی می‌توانند دوباره به فروش برسند! امروزه برخی بازارهای دست دوم نیز وجود دارند که از خرید این مصالح استقبال می‌کنند. درآمد حاصل از فروش این مصالح، تاحدی هزینه‌های بازسازی خانه را جبران می‌کند و روشی مناسب برای بازسازی خانه با کمترین بودجه است.

6. اهمیت داشتن برنامه مالی

داشتن یک منبع مالی قابل اطمینان، نقش اساسی را در بازسازی خانه با هزینه کم دارد. توصیه می‌شود که در این برنامه به سوالاتی همچون پرداخت اولیه و دوره‌ای، زمان بازسازی، سرعت کار و… پاسخ داده شود. همچنین در نظر داشتن احتمالات نیز مهم است. پس در کنار داشتن برنامه باید درصدی از بودجه برای روز مبادا کنار گذاشته شود.

در نهایت، همانطور که در ابتدا اشاره شد، حضور یک فرد متخصص به عنوان مشاور می‌تواند هزینه‌ها را تا حد خوبی کاهش داده و در عوض، راندمان را بالا ببرد. سپهر دکور در این راه مشتریان خود را همراهی می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : سپهر دکور
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز