بازار خودرو یکباره ریزش خواهد کرد

هر چند بازار خودرو در روزهای گذشته قیمت‌های نجومی را تجربه می‌کند، اما معامله‌ای انجام نمی شود و بازار قفل شده است و برخی فعالان بازار پیش بینی می کنند قیمت ها در بازار خودرو یکباره ریزش کند.

به گزارش کاماپرس، تفاوت قیمت‌ها از یک نمایشگاه فروش خودرو تا نمایشگاه دیگر و از بازار تا فضای مجازی فاصله زیادی دارد. مثلا هر دستگاه پراید 131 در بازار به طور متوسط 127 میلیون تومان قیمت دارد اما در فضای مجازی و سایت‌ها قیمت بالاتری برای این خودرو ارائه می‌شود.
قیمت هر دستگاه سایپا 111 در بازار حدود 147 میلیون تومان است. پژو405 معمولی 218 میلیون قیمت دارد. قیمت پژو پارس نیز حدود 255 میلیون تومان و رانا 245 میلیون تومان است و هر دستگاه پژو206 تیپ 2 با قیمت 242 میلیون تومان و پژو206 تیپ 5 با قیمت 300 میلیون تومان عرضه می‌شود.

معاملات در بازار خودرو، صفر است
با اینکه قیمت خودرو در بازار در شرایطی با نوسان نرخ ارز بالا و پائین می‌شود، بررسی‌ها نشان می دهد معامله در بازار صفر است. سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه در دو ماه گذشته معامله‌ای در بازار خودرو انجام نشده می گوید:« تعداد معاملات در بازار به نقطه صفر رسیده به طوری که با قیمت‌های بالای فعلی، خریداری برای خودرو وجود ندارد ،فروشندگان دست نگه داشته‌اند و قیمت‌ها فقط روی کاغذ بالا و پائین می‌شود. ‌رکود کامل بر بازار خودرو کامل است، این رکود از اواخر شهریورماه آغاز شده و فعلاً معامله‌ای در بازار انجام نمی‌شود. به همین دلیل قیمت خودرو به صورت واقعی مشخص نمی‌شود و فقط عده‌ای پیگیر پرسیدن قیمت خودروها برای ارزیابی دارایی خود هستند.»

ریزش یکباره بازار خودرو
اما رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو پیش‌بینی می کند همانطور که قیمت خودرو به طور نجومی بالا رفته، دچار ریزش می شود زیرا در حال حاضر قیمت‌ها واقعی نیست و متقاضی برای خرید خودرو در بازار وجود ندارد. او در ادامه به فارس می گوید:« قیمت پراید تا یک ماه پیش در بازار حدود 98 میلیون تومان بود که حالا بالاتر از این رقم رفته، در حالی که این قیمت‌ها منطقی به نظر نمی‌رسد زیرا خودرو یک کالای مصرفی است و نباید به کالای سرمایه‌ای تبدیل شود.»

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “بازار خودرو یکباره ریزش خواهد کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز