بازار بورس امروز 10 خردادماه 1401/ پیشروی شاخص کل در کانال 1.5 میلیونی

امروز شاخص کل بورس نسبت به روز گذشته 5 هزار و 331 واحد دیگر بالا رفت و به مرز یک میلیون و 542 هزار و 712 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن بازار سرمایه نیز در مقایسه با روز قبل 3 هزار و 122 واحد رشد کرد و 428 هزار و 321 واحد شد.

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای «شپنا»، «فملی» و «شبندر» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس داشتند. ارزش معاملات کل بازار سهام در روز جاری هم به 27 هزار و 254 میلیارد تومان رسید. در روز جاری ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 13 میلیارد تومان پول به این بازار ورود پیدا کرد. بیشترین میزان ورود پول حقیقی مربوط به سهام «فغدیر» بود که 180 میلیارد تومان اعلام شد. بعد از آن سهام «جم» و «غزر» بیشترین میزان ورود پول حقیقی را داشتند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آیا بازار سرمایه ریسکی است؟

شرایط بازار سرمایه چندان ریسکی نیست اما بعضی اتفاقات سیاسی داخلی و خارجی ریسک سیستماتیک این بخش را بالا می‌برد و باعث خروج پول از این بازار می‌شود. اما در صورتی که وضعیت سیاسی کشور مشخص شود و شرایط اندکی رو به بهبود برود، سرمایه گذازی در بازار بورس با استقبال مواجه خواهد شد و کاملا توجیحه پذیر خواهد بود. به نظر سرمایه گذاران بازار بورس به دنبال ثبات وضعیت هستند تا بتوانند سرمایه خود را به این بخش وارد کنند.

آریاک سفر

اطلاعات عمومی:

سهم غزر و اطلاعات بورسی آن

نماد غزر در بازار دوم بورس متعلق به شرکت صنعتی زر ماکارون است. هم اکنون ارزش بازاری این سهم به 8 هزار و 56 میلیارد تومان می‌رسد. سهامداران عمده این شرکت سه شخص حقیقی و گروه صنعتی، پژوهشی فرهیختگان زرنام، سهامی خاص، و همچنین شرکت توسعه صنعتی غذایی زر، سهامی عام، هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز