بازار آهن آلات همچنان روند صعودی را پیش گرفته است + قیمت روز آهن آلات 20 آذر 1401

لست سکند

در نخستین روز هفته و آغاز فعالیت بازار، آهن و فولاد با نوساناتی روبرو شدند. این نوسان تا جایی ادامه پیدا کرد که قیمت‌ها شیب تندی در پیش گرفتند و قیمت روز آهن آلات با افزایش همراه بود.

به گزارش کاماپرس، در ابتدای هفته پیش‌رو قیمت‌ها افزایش ناگهانی داشتند که بازار آهن نیز شامل آن شده؛ بطوری که هرکیلوگرم میلگرد از 50 تا 400 تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است.

قیمت روز آهن آلات نشانگر چه میزان افزایش است؟

تیرآهن در آغاز هفته باتوجه به هفته پیش همچنان ثبات خود را حفظ کرده اما برخی سایزهای این محصول نیز روندی افزایشی را پیش گرفتند. ملیگرد به کانال 15 هزارتومانی و در برخی کارخانه‌ها با قیمت 16 هزارتومان ارائه شد که این موضوع نشانگر افزایش قیمت 2 درصدی این محصول نسبت به هفته گذشته است.

نبشی و ناودانی همچنین پروفیل روندی افزایشی را پیش گرفتند تا جایی که به ترتیب حدود 100 الی 400 و 200 الی 300 تومان افزایش قیمت را ثبت کردند. بررسی قیمت ورق سیاه نیز نشانگر 100 الی 300 تومان افزایش قیمت بوده و قیمت ثبت شده برای ورق گالوانیزه همچنین ورق رنگی و روغنی نیز 100 الی 200 تومان افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

گفتنی است که در بورس کالا نیز 25 هزارتن شمش بلوم بر روی تابلو رفت که حدود 13 هزارتن آن  مورد رقابت قرار گرفت و نرخ نهایی اعلام شده برای آن 13 هزار و 898 تومان بود.

راز آسمان پایتخت

به گفته نایب رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران، صنایع تولید با کمبود انرژی گاز در زمستان مواجهند و قطعی گاز این صنایع آغاز شده و این موضوع سبب توقف تولید خواهد شد. البته این موضوع فقط صنایع فولادی را دچار مشکل نکرده و در ادامه صنایع دیگری همچون خودرو را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

این مقام مسئول همچنین نوسانات متعدد قیمت دلار را دیگر مشکل صنایع فولادی دانست زیرا بی‌ثباتی نرخ ارز سبب عدم برنامه‌ریزی این صنایع خواهد شد.

فاکتورهای خارجی و داخلی که بر بازار آهن و فولاد تاثیرگذارند، سبب شده تا این محصولات افزایش قیمت را تجربه کنند. اما قیمت روز آهن‌ آلات با توجه به این اثرگذاری‌ها چقدر شده است؟

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز