بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و رویدادهای جهانی

تپسل-کاماپرس

جام جهانی فوتبال 2014 فرصت‌های فوق‌العاده‌ای را در اختیار شرکت‌ها قرار داد تا با کمک بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، در کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی خود خلاقیت به خرج دهند و برند خود را در طول یک رویداد جهانی تبلیغ کنند.

به گزارش کاماپرس، به نقل از تپسل، برخی از برندها و کمپین‌ها در جام جهانی 2014 یک سر و گردن از مابقی کمپین‌ها و برندها بالاتر بودند و از نظر کارشناسان نمره قابل قبولی را در اجرای این کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ گرفتند؛ اما آن‌ها چه‌کاری انجام دادند و بازاریابان باید از کمپین‌های راه انداخته‌شده آن‌ها چه چیزی بیاموزند؟

بیایید نگاهی به برندهایی بیندازیم که از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و رویدادهای جهانی برای کسب امتیازهای بزرگ استفاده کردند.

موفقیت نایکی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

تپسل-کاماپرس

وقتی نوبت به بازاریابی کمپین‌های ویدیویی پیرامون جام جهانی می‌رسید، حضور یک برند مهم‌تر از وضعیت فعلی و جایگاه آن برند بود. نایکی با وجود اینکه که اسپانسر رسمی مسابقات نبود اما از آدیداس به‌عنوان پربیننده‌ترین برند جام جهانی پیشی گرفت. طبقVisible Measures، این شرکت هشت کمپین ایجاد کرد که در مجموع 240.6 میلیون بازدید داشتند.

آریاک سفر

کمپین‌های نایکی با موفقیت بر سایر ویدیوهای مرتبطی که حتی به‌وسیله برندهای معتبری تولید شده بودند در طول جام جهانی تسلط یافت. از مجموع 97 کمپین، ویدیوهای برندها 671.6 میلیون بازدید در طول رویداد داشتند. کمپین‌های نایکی 35 درصد از این بازدیدها را به خود اختصاص دادند. درحالی‌که میانگین کمپین بازاریابی 6.9 میلیون بازدید داشت، کمپین نایکی 122.2 میلیون بازدید داشت و آخرین کمپین 97.1 میلیون بازدید داشت که به دو کمپین پربازدید تبدیل شد.

چند دلیل احتمالی وجود دارد که چرا کمپین‌های نایکی ممکن است آن سال این‌قدر خوب عمل کرده باشند. شاید تبلیغات بهتر از آدیداس بود زیرا در آن بزرگ‌ترین ستاره‌های فوتبال جام جهانی مانند کریستیانو رونالدو، وین رونی، دیوید لوئیز و زلاتان ابراهیموویچ حضور داشتند.

چیزی که نایکی در طول جام جهانی متفاوت از سایر شرکت‌ها انجام داد این بود که به‌جای تلاش برای فروش کالا در هر تبلیغات، این برند توجه خود را بر فروش مسابقات به‌عنوان یک رویداد جهانی متمرکز کرد. تبلیغات طولانی که گاهی تا پنج دقیقه طول می‌کشید، پیش‌نمایشی از اقدامی را ارائه می‌کرد که جهان انتظار داشت در طول مسابقات یک‌ماهه ببیند، کمپین‌های بازاریابی به‌جای یک محصول، یک ورزش را به نمایش گذاشتند. با وجود اینهمه کار، نایکی مجبور نبود کار زیادی برای تبلیغ و معرفی برند انجام دهد، زیرا قبلا مردم آن را به‌عنوان کمپانی شماره یک پوشاک و کفش در جهان می‌شناختند.

کمپین جام جهانی سامسونگ (تیم کهکشانی گلکسی 11)

تپسل-کاماپرس

سامسونگ خلاقیت قابل توجهی را از طریق یک کمپین بازاریابی 10 ماهه با موضوع فوتبال برای تبلیغ خط تولید دستگاه‌های سامسونگ گلکسی خود نشان داد. سامسونگ مجموعه‌ای از ویدیوهای علمی تخیلی حول یک مسابقه فوتبال بین یک تیم کهکشانی (گلکسی) 11 نفره از بهترین حرفه‌ای‌های جهان (مانند کریستیانو رونالدو، ماریو گوتزه، لیونل مسی و وین رونی) و تیمی از مهاجمان بیگانه را تولید کرد. در این ویدیوها، تیم گلکسی 11 از دستگاه‌ها و فناوری سامسونگ برای تمرین و شکست رقبای خود استفاده می‌کنند.

این کمپین ویدیویی به‌شدت در فضای آنلاین پخش شد و بیش از 150 میلیون بازدید و 4.7 میلیون تعامل در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی به دست آورد. سامسونگ همچنین 5 میلیون بازدید از وب‌سایت کمپین را گزارش کرده است. این موفقیت برای شرکتی بود که قبلا 30 تا 40 درصد از بازاریابی خود را به کمپین‌های تلویزیونی متکی بود و حالا با ویدئو مارکتینگ در فرصتی جهانی توانسته بود نرخ تعاملات را چند برابر کند.

بعد از نایکی، سامسونگ پربیننده‌ترین برند در طول مسابقات جام جهانی بود. این شرکت کره جنوبی کمپین بازاریابی خود را بر روی شبکه‌های اجتماعی متمرکز کرد و زمان و انرژی زیادی را به این کار اختصاص داد تا جامعه طرفداری و پایگاه کاربران خود را افزایش دهد که یکی از دلایل موفقیت کمپین‌ها بود. سامسونگ در ماه نوامبر شروع به انتشار ویدیوی بسیار مؤثر Galaxy 11 کرد. از ماه دسامبر تا مه، کمپین داستان‌سرایی طولانی 38.2 میلیون بازدید به دست آورد و باعث شد تا رقابت شروع شود.

چگونه برندها می‌توانند در رویداد جهانی بعدی موفق شوند

شرکت‌هایی که تمرکز خود را به رویداد جهانی بعدی تغییر داده‌اند، می‌توانند چندین تاکتیک را به‌کار گیرند. برندهایی که از بازاریابی در لحظه (real-time marketing) استفاده می‌کنند، می‌توانند در طول رویداد سروصدای زیادی ایجاد کنند و بازخورد بسیار خوبی از کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ بگیرند.

Oreo Cookie  یکی از نمونه‌های اصلی این تاکتیک است که با استفاده از توییت به‌موقع خود در جریان قطع برق Super Bowl در سال 2013 خود را نشان داد.

در طول سوپر بول سال 2013، اوریو با انتشار پیامی در توییتر از قطعی عظیم برق در مرسدس بنز Superdome در نیواورلئان استفاده کرد. این توییت که با کمک آژانس 360i ایجاد شد، به‌سرعت در فضای آنلاین منتشر شد و هزاران لایک و ریتوییت جمع‌آوری کرد.

یک روز پس از آن، هافینگتون پست اعلام کرد که یکی از پر سر و صداترین تبلیغات Super Bowl در روز یکشنبه حتی یک تبلیغ تجاری هم نبود، این یک توییت خبری ساده بود که از قطعی برق خبر می‌داد.

برخی از شرکت‌ها در راه‌اندازی این کمپین‌ها کمی دقیق‌تر هستند و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و سناریوهای خود عمل می‌کنند و در آن نتایج احتمالی یک رویداد را در نظر می‌گیرند. ممکن است کمپین‌ها بسیار از این ساده‌تر باشند و در آن یک تیم رسانه اجتماعی به رویدادهای برنامه‌ریزی نشده پاسخ دهند. حتی خود برانگیخته‌ترین تیم بازاریابی باید برخی از پارامترها را قبل از یک رویداد بزرگ در جای خود قرار دهد تا به بهترین نتیجه دست یابد.

تپسل؛ مجری تبلیغات جام جهانی فوتبال

تپسل-کاماپرس

تپسل امسال به عنوان بزرگترین مجری تبلیغات دیجیتال در جام جهانی، با مهمترین رسانه‌های آنلاین همکاری کرده و با ارائه خدمات جامع مارکتینگ و تبلیغات، کاملترین بستر تبلیغاتی آنلاین را فراهم کرده تا مهمترین پاس گل جام جهانی را به بیزینس‌ها بدهد! اگر به دنبال تبلیغات هستید، می‌توانید از این فرصت بهترین بهره را ببرید و در خلال بزرگترین و پربیننده‌ترین رویداد جهانی، برند خود را در معرض دیدگان میلیون‌ها مخاطب قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت لیست پکیج‌های تبلیغاتی به این صفحه مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : تپسل
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز