بارانگیر پنجره و آفتابگیر پنجره و درب ورودی بزرگمهر

سایبان-کاماپرس
لست سکند

اگر چه دریافت مقدار کافی نور آفتاب در طول روز امری ضروریست، اما  قرارگرفتن بیش ‌از‌ حد در معرض آفتاب نیز بسیار مضر است و این آسیب فقط متوجه انسان نیست بلکه اجسام هم با قرارگرفتن بیش‌از‌‌‌حد در زیر نور آفتاب از مضرات آن بی‌نصیب نخواهند بود.

به گزارش کاماپرس، بنابر اعلام بزرگمهر، از اینرو انسان‌ها برای در امان ماندن از آفتاب از راه‌های متعددی استفاده می‌کنند، که سر منشا همه راه کارها برای سایه انداز بودن، پناه بردن به سایبان‌هاست.

برای جلوگیری از سفید شدن فرش و مبلمان که از تابش آفتاب پشت پنجره نشات می‌گیرد، باران‌گیر و یا آفتابگیر پیشنهاد خوبیست.

بارانگیر چیست؟

باران‌گیرها نوعی سازه ای ساده و سبک هستند که متشکل از پایه باران‌گیر، پوشش باران‌گیر،  پیچ رول بولت و همچنین زه فیکسینگ برای آب‌بندی کردن بارانگیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به معرفی تک تک اعضای بارانگیر به مختصر می پردازیم:

اجزای تشکیل دهنده بارانگیر

براکت:  براکت یا پایه بارانگیر مصرف شده در این نوع سایبان‌ها از نوع پلی‌امید بوده که برخلاف نمونه‌های مشابه موجود در بازار نشکن بوده و در مقابل عوامل جوی بسیار مقاوم بوده و هیچگونه فرسایش، تغییر رنگ را از خود بروز نخواهد داد. این گونه براکت‌ها در ابعاد مختلف و سه پیش‌آمدگی استاندارد تولید می‌شوند.

راز آسمان پایتخت
اندازه استاندارد پیش امدگی براکت (پایه باران‌گیر)
براکت 80 سانت براکت 100 سانت براکت150 سانت

فاصله بین یک پایه تا پایه بعدی را معمولا بین 100 سانت تا 120 سانت می‌باشد که این میسر را دهانه می‌نامند.  باران‌گیرها از لحاظ پیش‌آمدگی به سه سایز که در جدول بالا مشخص شده محدود می‌شوند،  اما به لحاظ طولی هیچ محدودیتی در چیدمان پایه ها نمی‌باشد و می توان به هر تعداد که فضا ایجاب می‌کند دهانه کنار هم قرار بگیرد. تنوع رنگی در براکت‌ها به دو رنگ مشکی و طوسی محدود می‌شوند .

پیشنهاد دیگری که می‌توان به جای استفاده از براکت برای پایه پاران‌گیر استفاده کرد پایه‌های پروفیلی هستند که با استفاده از تکنولوژی لیزر می‌توان جلوه بهتری به آنها داد. در ادامه به چند پایه بارانگیر سی‌ان‌سی شده توجه کنید:

بارانگیر فلزی

این نوع از پایه‌ها به مراتب از مقاومت بیشتری در مقایسه با براکت‌های از جنس پلی‌امید هستند. باران‌گیرها کاربرد های مختلفی دارند و انتخاب نوع پایه بستگی کاربری شما دارد از جمله کاربرد های آفتاب‌گیر و یا باران‌گیر پنجره می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مهم ترین کاربری‌های بارانگیر و آفتابگیر درب و پنجره

*جهت پوشش بالای درب ورودی و پنجره در مواقع بارندگی به عنوان پرش‌گیر باران و همچنین جلوگیری از نفوذ نور خورشید از پنجره به داخل ساختمان

*جهت نصب بالای کنتورهای برق و گاز و سایر تاسیسات

*جهت نصب روی جان پناه پشت بام و تراس به عنوان حفاظ

بنابراین باران‌گیر پنجره به سلامت ساختمان شما کمک می‌کند و صرف نظر از اینکه هزینه انجام آن چقدر می‌شود،  در دراز مدت قطعا صرفه اقتصادی خواهد داشت.

بهترین پوشش برای باران گیر و تاثیر آن در قیمت نهایی بارانگیر

ورق پلی کربنات به علت خواص منحصر به فردی چون: سبک بودن، ضربه پذیری بالا، انعطاف پذیر بودن حتی با دست، دارای یک لایه مواد ضد اشعه ماورای بنفش، خود اطفایی در هنگام آتش سوزی،  قابلیت نصب روی اکثر مصالح ساختمانی، حمل و نصب سریع و آسان و همچنین مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر پوشش ها توانسته جایگاه خوبی در صنعت ساختمان و پوشش بارانگیرها و سایبان ها داشته باشد.

بارانگیر پنجره

ورق‌های پلی‌کربنات دو جداره که بین جداره‌های آن خالی و دارای شبکه بندی عمودی یا لانه زنبوری است که با ضخامت 4 تا 20 میلیمتر قابل تولید است . قابلیت انعطاف‌پذیری و امکان اجرا به صورت قوس‌دار و گنبدی از مزیت‌های مهم پلی‌کربنات است .

در مجموع تمام خصوصیات ورق پلی‌کربنات توانسته به بهترین گزینه برای انتخاب جهت پوشش بارانگیر از طرف مهندسین و طراحان و ساکنین درآید .

بارانگیر درب ورودی

پیش تر در مورد پایه‌های پروفیلی لیزری شده بارانگیر بالای درب ورودی  و آفتابگیر پنجره با هم صحبت کردیم. مسلما برای تحمل وزن پلی کربنات پایه هایی تا این اندازه مقاوم و قوی لازم نیست و این پایه‌ها مناسب پوشش‌های سنگین‌تر مانند کامپوزیت هستند.

سایبان پنجره

ورق‌های کامپوزیت از جمله مصالح پیشرفته معماری مدرن هستند که بیش از بیش مورد توجه طراحان و مجریان ساختمان قرار گرفته است. و استقبال فراوان از این محصول به عنوان یکی از مصالح ساختمانی بیانگر کیفیت مناسب و عدم هر گونه محدودیت در طراحی و اجرا آن است.

ورق های کامپوزیتی، صفحات مسطحی هستند که از سه لایه شامل دو ورق بیرونی از جنس آلومینیوم و یک لایه مرکزی غیر آلومینیومی، تشکیل شده اند.

ضخامت ورق کامپوزیتی می‌تواند بین 40 میلی‌متر تا 200 میلی‌متر می‌باشد.

قابلیت پردازش بالای ورق کامپوزیت برای برش دادن، خم کردن، شیار دادن و همچنین به کارگیری فناوری لیزر بر روی این ورق‌ها به آسانی و با استفاده از ابزار معلوم انجام می‌شوند.

سایبان درب ورودی

در ادامه چند نمونه سایبان بالای درب ورودی و بارون‌گیر بالای پنجره با پوشش کامپوزیت می‌بینیم:

سایبان-کاماپرس

سایبان-کاماپرس

سایبان-کاماپرس

سایبان-کاماپرس

سایبان-کاماپرس

کلام آخر

شرکت بزرگمهر با تجربه سال‌ها کار در زمینه انواع باران‌گیر و پوشش‌های سقف توانسته باران‌گیرهایی با کیفیت و مقاومت بالا و همچنین سبک همراه با نصب آسان تولید کند. که همین سادگی سازه امکان ارسال به سایر نقاط کشور را فراهم نموده،  به صورتی که تمام اجزای بارانگیر اعم از پایه بارانگیر، پوشش روی آفتاب‌گیر، زه فیکسینگ و پیچ رول بولت تماما بسته بندی شده و به همراه سی‌دی راهنمای نصب قابل ارسال می‌باشد.

انتهای پیام

مرتبط با : بزرگمهر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “بارانگیر پنجره و آفتابگیر پنجره و درب ورودی بزرگمهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز