این نکات را در طراحی دکوراسیون داخلی رعایت کنید

دکوراسیون داخلی یعنی هماهنگ‌سازی هنرمندانه رنگ‌ها، اثاثیه و اشیا درون یک اتاق؛ تا همه لوازم بهترین جلوه را به محیط اطراف داشته باشند. در واقع، زمانی که صحبت از دکوراسیون داخلی منزل و محیط کار می‌شود، همه اجزای تشکیل دهنده یک فضا را در بر می‌گیرد؛ از فرش ماشینی گرفته تا مبلمان راحتی . این فضا نیز، می‌تواند هرجا باشد؛ چه دکوراسیون آشپزخانه و چه دکوراسیون پذیرایی یا دکوراسیون دفتر کار، هرکدام نکاتی دارند که رعایت آن‌ها هنگام طراحی، می‌تواند به فضاسازی بهتر کمک کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار متنوع مبلمان و دکوراسیون اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

هرچند بهتر است این کار توسط یک متخصص انجام شود، اما کاماپرس در ادامه این مطلب به نکاتی می‌پردازد که رعایت آن‌ها به زیباترشدن دکوراسیون منزل کمک کند؛

شناسایی نقطه کانونی

تمامی وسایل به کار رفته در یک دکوراسیون مدرن نباید جایگاه یکسانی داشته باشند؛ چراکه محیط یکنواخت و خسته‌کننده می‌شود. بنابراین، یک بخش باید به عنوان نقطه کانونی انتخاب و باقی وسایل اطراف آن چیده شود. عموما شومینه یا پنجره گزینه مناسبی برای نقطه کانونی در فضای داخلی به شمار می‌روند، اما در صورت نداشتن آن‌ها، می‌توان تلویزیون یا تخت را به عنوان نقطه کانونی برگزید.

آریاک سفر

رعایت تعادل

تعادل در طراحی داخلی، درک اطلاعات محیط را آسان می‌کند و به تبع، آرامش را به همراه دارد. از این رو، انتخاب رنگ، بافت و شکل مبلمان منزل باید به صورت متعادل باشد. تعادل از سه نوع متقارن، نامتقارن و شعاعی تشکیل می‌شود. در تعادل متقارن، نقطه کانونی محور در نظر گرفته می‌شود و وسایل در اندازه، شکل، رنگ و بافت یکسان در دو طرف محور قرار می‌گیرند. حالت بعدی، تعادل نامتقارن است که در این نوع تعادل به جای استفاده عناصر کاملا مشابه، باید وزن بصری برابری در دو طرف محور تقارن ایجاد شود. در تعادل شعاعی هم نقطه کانونی در مرکز قرار می‌گیرد و باقی وسایل دور آن چیده می‌شوند. این نوع تعادل، صمیمیت بیشتری ایجاد می‌کند.

ایجاد ریتم

مغز انسان تمایل دارد اطلاعات محیطی که در آن قرار دارد را به ساده ترین شکل ممکن پردازش کند. در واقع هر چه ما با استفاده از ترفندهایی این فرآیند را برای مغزمان آسان‌تر کنیم، حس خوشایندتری نسبت به طراحی داخلی آن محیط خواهیم داشت. به همین دلیل، ایجاد ریتم در فضا باعث می‌شود تا چشم در سرتاسر آن حرکت و اطلاعات را به سرعت درک کند. ریتم با تکرار عناصر در فضا، اجزای آن را به یکدیگر پیوند  و به آن جلوه جذاب و پویا می‌دهد.

ایجاد هارمونی

انسجام و وحدت بین اجزای به کار رفته در طراحی فضای داخلی خانه آن‌ها را زیباتر نشان می‌دهد. در واقع عناصر مختلف و متنوع در دکوراسیون، باید به گونه‌ای انتخاب شوند که در شکل، رنگ، جنس یا بافت آن‌ها هماهنگی و هارمونی وجود داشته باشد. بنابراین هارمونی را با استفاده تکرار رنگ، شکل، جنس یا بافت مشابه در عناصری که از نظر ماهیتی با یکدیگر تفاوت دارند، می‌توان ایجاد کرد تا یک فضای منسجم و متحد به وجود آید.

نوپردازی صحیح

یکی از موارد دیگری که در دکوراسیون داخلی منزل اهمیت دارد، نورپردازی اصولی است تا علاوه بر ایجاد محیط زیبا، بتوان تمامی فعالیت‌ها را به آسانی انجام داد. برای این کار باید در فضای مدنظر سه لایه نور محیطی، وظیفه‌ای و تاکیدی اجرا شود.

نور محیطی همان نور عمومی است که روشنایی مناسب جهت رفت و آمد و کارهای روزمره را  فراهم می‌کند و معمولا با لوستر، چراغ های سقفی  یا آباژورهای پایه بلند تامین می‌شود. نورپردازی وظیفه‌ای جدا از نور محیطی، باید میزان روشنایی مناسب جهت انجام فعالیت‌های خاص مانند مطالعه و کار کردن را برای فراهم کند. آباژورهای رومیزی یا دیوار کوب‌ها از این دسته هستند. در حالت نور تاکیدی هم باید عنصر دکوری و زیبا مانند کناف سقف و تابلو دکوری انتخاب شوند یا از نور مخفی و چراغ های دیواری بهره گرفت.

در نظر داشتن روانشناسی رنگ

رنگ‌ها علاوه بر زیبایی، بر حسی که از محیط دریافت می‌شود نیز اثر می‌گذارند، پس باید با درنظر گرفتن کاربرد فضا، آگاهانه انتخاب شوند.

افزون بر دکوراسیون داخلی، محوطه‌سازی و طراحی فضای سبز نیز اهمیت دارد. از آنجا که تمامی این موارد، باید با دقت بالا و کیفیت انجام شوند تا نتیجه عکس ندهند، در ادامه این مطلب چند شرکت برای خرید آنلاین مبل و سایر دکوراسیون و همینطور طراحی دکوراسیون داخلی معرفی خواهند شد؛

شرکت ایده سبز

با به کارگیری المان‌های سبز در طراحی دکوراسیون داخلی، با طبیعت «همخانه» شوید. تلاش مجموعه ایده سبز خلق آثاری ماندگار و کاربردی برای دسترسی به طبیعت زنده در چهارفصل سال است. تبحر ما در ساخت دیوار سبز، بام سبز، محوطه سازی و طراحی فضای سبز است و تخصص ما، تحقق ایده‌های سبز شماست.

 فروشگاه فرش لوکس

همه می‌خواهند فرش خود را با دکوراسیون داخلی منزلشان هماهنگ کنند. ما به شما خلاف این را پیشنهاد می‌کنیم چرا که فرش، گران‌بهاترین اثری است که در خانه هر ایرانی یافت می‌شود. فرش لوکس بزرگ‌ترین گالری آنلاین فرش ماشینی و دستباف از سراسر ایران. با ما تنوع، کیفیت، مشتری مداری و تخصص را لمس خواهید کرد.

اثاث چین

مبلمان و دکوراسیون اثاث چین یکی از بزرگترین مراجع فروش آنلاین و حضوری مبلمان، سرویس خواب و سایر اکسسوری‌های چوبی خانه است. این مجموعه بزرگ با بیش از دو هزار محصول متنوع، مکانی بسیار مناسب برای خرید شما درسراسر کشور را فراهم کرده است .شما می‌توانید در هر نقطه ایران اقدام به خرید محصولات از جمله مبل راحتی کرده و سفارش خود را درب منزل و با گارانتی معتبر ۲۴ ماهه دریافت کنید .با یک کلیک رویای خود را دکور کنید.

مبلمان محمدی

مبلمان محمدی، فروشگاهی برای خرید مبل در انواع مختلف راحتی، سلطنتی و کلاسیک است. این مجموعه حتی انواع سرویس خواب را نیز به فروش می‌رساند. محصولات مبلمان محمدی با ضمانت تحویل سالم به سراسر کشور ارسال می‌شوند. سایت این مجموعه نیز به صورت پشتیبانی 24 ساعته در خدمت مشتریان است.

مرتبط با : اثاث چینایده سبزفرش لوکسمبلمان محمدی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز