اینترنت خانگی؛ واگذاری فوری یک میلیون اشتراک

لست سکند

شیوع کرونا در کشور و وابستگی هرچه بیشتر کسب‌وکارها و روش‌های خدمات‌دهی آن‌ها به اینترنت موجب شده تا تقاضای اینترنت خانگی در مقایسه با ماه‌های گذشته با روندی نجومی روبه‌رو شود.

به گزارش کاماپرس، با آغاز شیوع کرونا و نگرانی‌های پیرامون آن، بسیاری از خدمات و کسب‌وکارها پروسه فعالیت خود را به جای حضور الزامی مشتری و رفت‌وآمد شهری به بستر اینترنت انتقال داده‌اند و این موضوع موجب شده تا تقاضای مردم برای دریافت سرویس اینترنت خانگی یا همان ADSL2 در مقایسه با گذشته با افزایشی چشمگیر روبه‌رو شود.

واگذاری فوری یک میلیون اشتراک خانگی

در همین راستا، محمدجواد آذری‌جهرمی در پستی اینستاگرامی اعلام کرد یک میلیون اشتراک اینترنت خانگی به‌صورت فوری به متقاضیان واگذار خواهد شد. براساس اعلام وزیر ارتباطات، اولویت واگذاری این اشتراک‌ها به زمان ثبت‌نام افراد بستگی دارد و متقاضیان دریافت این اشتراک حداکثر ۴۸ ساعت پس از ثبت‌نام، اشتراک خود را در منزل تحویل خواهند گرفت. متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام و خرید این اشتراک، به سامانه‌ی xdslplus مراجعه کنند.

فاز دوم؛ شهریور سال جاری

وزیر ارتباطات این خبر را به‌همراه نتایج چند نظرسنجی درباره وضعیت سرویس‌های خانگی در حساب کاربری خود در اینستاگرام منتشر کرد. آذری‌جهرمی نوشت: « همین الان یک میلیون اشتراک خانگی اینترنت در مناطق «شهری» و «روستایی» آماده‌ واگذاری شده است تا شما پول کمتری برای استفاده از اینترنت پرداخت کنید. هرچند برای همه کافی نیست؛ اما فاز دوم را هم در شهریورماه آماده واگذاری می‌کنیم.»

نیازی به مراجغع حضوری نیست

او درباره روند کار سامانه معرفی‌شده و بی‌نیازی به مراجعه حضوری کاربران به مراکز مخابراتی نوشت: «هیچ نیازی به مراجعه حضوری هم ندارید و همه اقدامات به‌صورت تمام‌الکترونیکی از طریق زیرساخت‌های دولت الکترونیک فراهم شده است. حداکثر ۴۸ ساعت پس از ثبت‌نام، اشتراک‌ها واگذار می‌شود و قابل‌ استفاده است. بخش‌های مختلف به‌خط شده‌اند تا بدون معطلی کار را پیش ببرند. در ارتقای چهاربرابری سرعت هم مشترکان فعلی اینترنت خانگی در اولویت هستند.»

راز آسمان پایتخت

وزیر ارتباطات همچنین افزود این وزارتخانه به‌زودی خدمات رایگانی که برای مشترکان خانگی مشخص کرده، اعلام خواهد کرد.

پایان پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز