ایلان ماسک برای خود شهر شخصی می سازد

از گذشته های دور، افراد ثروتمند علاقه خاصی به ساخت آرمان‌شهرهای خود و حکمرانی بر آن‌ها داشته‌اند. با وجود برچیده شدن بسیاری از امپراتوری‌های بزرگ، امروزه نیز بقایایی از این روش زندگی نزد مولتی میلیاردرهای دنیا یافت می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ایلان ماسک، بنیان‌گذار ابر شرکت‌های اسپیس‌اکس و تسلا و یکی از ثروتمندترین افراد جهان قصد دارد در ایالت تگزاس آمریکا شهر شخصی‌سازی شده خود را بسازد. او هدف خود از این پروژه را ایجاد خیابان‌، امکانات تفریحی، مدرسه و مسکن مقرون به صرفه برای کارمندانش اعلام کرده است. با این حال برخی کارشناسان از آن به عنوان یک آزمایش بیهوده و برخی دیگران آن را روشی برای تسلط ماسک به کارمندانش یاد کرده‌اند.

با تمام این‌ها او اولین شخص ثروتمند نیست که برای ساخت جامعه‌ ایده‌آل خود تلاش می‌کند. پیش از این لس وکسنر، تاجر میلیارد آمریکایی، نیز یکی از زیباترین شهرهای ایالت اوهایو، یعنی نیو آلبانی را بنا کرده بود. در سال ۲۰۱۲ لری الیسون، یکی از بنیانگذاران شرکت اوراکل، پس از خریدن ۹۸ درصد جزیره لانای شروع به بازسازی آن کرد. با این همه عدم وضوح سیاست‌های او نگرانی مردم محلی را در پی داشته است.

برونلو کوچینلی، خالق برند کوچینلی نیز پس از خریدن املاک شهر قرون وسطایی سولومئو در ایتالیا، شروع به بازسازی آن کرد و دفتر مرکزی شرکت خود را به آنجا انتقال داد.

آریاک سفر

حتی شهرهایی که به طور خاص توسط میلیاردها ایجاد نشده‌اند نیز می‌توانند رشد چشمگیری داشته باشند. سام والتون، بنیان‌گذار فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت، در سال ۱۹۵۱ یکی از اولین شعبه‌های خود را در بنتونویل، ایالت آرکانزاس افتتاح کرد. امروزه این شهر به‌عنوان مقر والمارت و صدها شرکت دیگر شناخته شده که تاثیر به‌سزایی در پیشرفت اقتصاد آن داشته‌اند.

در این پروژه ایلان ماسک از طریق شهرداری خود، نظارت مستقیمی روی نرخ مالیات‌ها، انتخاب شهردار، ظاهر شهر و سیاست‌های آن دارد. او در جلسه خود با کارگزاران املاک، شهر خود را به‌عنوان آرمان‌شهر جدید ایالت تگزاس توصیف کرد.

او فقدان تشریفات اداری و آزادی عمل نسبی در این ایالت را نقطه قوتی برای عملی کردن ایده‌های خود می‌داند.

به‌علاوه، «پروژه شگفت انگیز» او که شامل توسعه ۱۱۰ خانه برای ساکنان می‌باشد، از لحاظ قانونی تایید شده اما هنوز کلید نخورده است.

هنوز قانونی وجود ندارد که جلوی ساخت آرمان‌شهرهای میلیاردها را بگیرد اما به اعتقاد برخی کارشناسان این نفوذ شخصی بر یک جامعه بی‌خطر نخواهد بود.

نویسنده: زهرا لطفی‌نژاد

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “ایلان ماسک برای خود شهر شخصی می سازد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز