ایران هیچ آبی به کویت صادر نمی‌کند

لست سکند

شایعات در مورد صادرات آب ایران به کویت بی اساس است و هیچ سندی دال بر این موضوع وجود ندارد. ضمنا هیچ طرح مطالعاتی و اجرایی نیز در این مورد وجود ندارد.

به گزارش کاماپرس، در بحبوحه اعتراضاتی که در هفته های اخیر به مشکل بی آبی خوزستان و برخی استان های دیگر کشور شاهد آن بودیم شایعاتی مبنی بر صادرات و انتقال آب این استان به کشورهای عربی خصوصا کویت منتشر شد. این شایعات در مورد صادرات آب سایر استان های ایران نیز به گوش می رسد و همین شایعات به خشم و نارضایتی مردم از مشکل بی آبی دامن می زند.

بررسی های انجام شده توسط رسانه ها از جمله خبرگزاری ایلنا نشان می دهد این شایعات مبنایی ندارد و کذب است.

سید کریم حسینی عضو هیات نمایندگان استان خوزستان در این باره به ایلنا گفته است : طرحی برای صادرات به کویت در گذشته مطرح شده بود ولی نه مطالعه‌ای روی آن صورت گرفت و نه عملی و اجرایی شد.

فرشید شکرخدایی نیز صادرات آب از کشور را شایعه دانست و به ایلنا گفت: این موضوع به هیچ‌وجه واقعیت ندارد.

راز آسمان پایتخت

وی ادامه داد: شاید قبلا مذاکراتی انجام شده ولی تاکنون هیچ آبی از سوی ایران منتقل نشده است، جز اینکه افغان‌ها حقابه هیرمند را به ما نمی‌دهند.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار، محیط زیست و آب تصریح کرد: شمال کشور ما پرآب است، افغانستان و پاکستان نیازی به آب ایران ندارند، عراق دجله و فرات را دارد، کشورهای جنوبی هم با استفاده از آب‌شیرین‌کن‌ها از آب خلیج‌فارس استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: جز ایران هیچ کشوری در همسایگی نداریم که در مضیقه آبی باشد، بنابراین طبیعی است کشوری که خود مشکل آبی دارد توان اینکه آب تولیدی را در اختیار دیگران قرار دهد، ندارد.

هفته پیش رضا اردکانیان نیز صادرات به کویت را تکذیب کرده و گفته بود: ما آب به کویت صادر نمی‌کنیم؛ اصلی‌ترین نقطه اتکای حکمرانی‌مان اعتماد به مردم و اعتماد مردم به مسئولان است و لذا دشمنان این آب و خاک اگر دنبال خلع سلاح ما باشند، باید به این سلاح و اعتماد آسیب بزنند. می‌دانند که چنین شایعاتی به نیم روز نمی‌رسد که تکذیب می‌شود؛ اما روی همان نیمروز حساب می‌کنند. مردم ما هوشیار هستند و همواره موضوعات آب و برق از موضوعات مهم است و دشمنان هر روز شایعه درست می‌کنند، این موضوع (آب کویت) در 20 سال پیش طرح شد و از سوی بنده که مدیر امور آب وزارت نیرو بودم به شدت منتفی شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “ایران هیچ آبی به کویت صادر نمی‌کند

  1. بی نام گفته:

    چرا اینقدر گستاخانه دروغ میگویید 2 خط 24 یا 36 اینچ از مسیر شوشتر به اهواز و سپس به آبادان را طی سالهای دهه 80 هر کس که از این مسیر تردد داشت براحتی میتوانست ببیند که در حال احداث بود . با ترفند بنام آب شرب اهواز شروع شد و به کام شیخ نشینان عرب تمام شد . این که جاکلیدی نیست که تو جیب قایم کنید. مرد باشید و شهامت گفتن واقعیت را داشته باشید. حتی در منطقه ملی راه اهواز یک جایگاه عمومی تهیه آب نیز احداث شد ولی هیچوقت به بهره برداری نرسید و حالا شده آثار باستانی .چون هنوز جایگاه کاملا تخریب نشده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز