ایران شرایط میزبانی جام ملت های آسیا را دارد؟

انتشار تویئتی از مسول روابط عمومی فدراسیون فوتبال که در آن از قصد ایران برای میزبانی جام ملت های آسیا در سال 2027  خبر داده، این بحث‌ را در میان کارشناسان ورزشی داغ کرده که ایران با کدام امکانات و تجهیزات و شرایط خواستار میزبانی مهم ترین رویداد فوتبال قاره کهن شده است؟

به گزارش کاماپرس چندسال پیش هم تلاش ایران برای میزبانی جام ملتهای 2019 و 2023 به نتیجه نرسید با این حال این امید در بین فوتبال دوستان وجود دارد که اگر عزم دولت جزم باشد یک میزبانی جام ملت‌های آسیا را برای ایران به ارمغان بیاورد. البته به نظر می ‌سد هنوز زیرساخت‌های لازم برای برگزاری چنین مسابقاتی وجود ندارد که از آن جمله می توان به موضوع حل نشده ورود زنان به استادیوم ها طبق شرایط مورد قبول فیفا و استانداردسازی و تجهیز استادیوم های ورزشی اشاره کرد.

امیر مهدی علوی روابط عمومی فدراسیون فوتبال ایران با اعلام این خبر که ایران قصد میزبانی جام ملت های 2027 را دارد، در توییتر خود از کمپینی «میزبانی یوزها» پرده برداشت تا مشخص شود ایران بار دیگر برای برگزاری بازی ها در کشور خود پا پیش گذاشته است. این در حالی است که ایران برای جام ملت های 2019 نیز نامزد بود اما در نهایت امارات گوی سبقت را ربود و میزبانی را به دست آورد.

به نوشته ورزش سه، جام ملت ها معمولا یک دوره در منطقه غرب و دوره بعدی در شرق آسیا برگزار می‌شود. جام ملت های 2023 در کشور چین برگزار می‌شود و حالا کشورهای منطقه غرب تلاش می‌کنند تا میزبانی دوره بعد را به دست آورند. گفته می‌شود، برای گرفتن میزبانی حداقل به 8 استادیوم مجهز و مدرن نیاز است که شاید در ایران تنها نیمی از آن وجود داشته باشد.

زنان ایران همچنان پشت درهای استادیوم های فوتبال

آریاک سفر

به باور صاحب نظران ورزشی، با توجه به الزاماتی که برای میزبانی جام ملت های آسیا وجود دارد، بعید است ایران بتوان بدون اصلاح زیرساخت‌ها به چنین مهمی دست پیدا کند. غیر از کمبود استادیوم‌های مجهز ورزشی برای میزبانی جام ملتهای آسیا، یکی از مهمترین مسائل این سالها بحث ورود زنان به استادیوم‌هاست، که با وجود برداشتن مقطعی محدودیت تنها در یک مسابقه فوتبال، همچنان حل نشده باقی مانده است.

مساله‌ای که حتی کشورهایی مانند عربستان نیز آن را حل کرده‌اند. ماجرای ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه ها می‌تواند از مسیرهایی حل شود. اما کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری مسابقات به تضمین‌هایی از سوی دولت نیاز دارد که بدون آنها اصلا امکان میزبانی ایران وجود ندارد. علاوه بر این، استادیوم های استاندارد و  تضمین مربوط به معافیت مالیاتی و گمرکی، تضمین سفر هیات‌های همراه تیم‌ها و تضمین امنیتی همه افراد حاضر در مسابقات، از دیگر ضمانت‌های مورد تاکید برای میزبانی جام ملت های آسیا است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز