ایران در سازمان ملل حق رای ندارد!

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز سه شنبه در نامه‌ای به مجمع عمومی عنوان کرده که تاکنون 11 کشور به این سازمان بدهی عقب افتاده دارند که هشت کشور نیز به همین دلیل حق رای خود را از دست داده‌ و ایران هم یکی از آن‌هاست.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طبق منشور سازمان ملل، کشورهایی که بدهی معوق آن‌ها به این مجموعه طی دو سال گذشته برابر یا بیشتر از حق بیمه آن باشد، حق رای خود را از دست می‌دهند.

براساس آمار موجود، ایران در چنین شرایطی قرار گرفته و اکنون حق رای کشور ما لغو شده است. البته به جز ایران، کشورهای سودان، ونزوئلا، آنتیگوآ و باربودا، کنگو، گینه و پاپوآ گینه نو هم حق رای خود را در سازمان ملل از دست دادند.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

سازمان ملل برای بازپس گیری حق رای کشورهایی که دچار مشکل هستند شرایطی را تبیین کرده است. مثلا با توجه به بدهی کنونی ایران، کشور ما باید برای پس گرفتن حق رای خود باید تقریبا 18 میلیون دلار پول بپردازد. لازم به ذکر است که ایران سال گذشته هم به خاطر بدهی زیادی که داشت، حق رای خود را در سازمان ملل از دست داده بود. اما با بازپرداخت بخشی از بدهی‌های معوقه، خردادماه سال گذشته بار دیگر حق رای ایران بازگردانده شد.

بودجه سازمان از پرداخت حق عضویت کشورها تامین می‌شود

براساس گزارش دویچه وله، سازمان ملل سال 2020 میلادی به دلیل پرداخت نشدن حق عضویت تمام کشورهای عضو با کمبود بودجه سنگینی روبرو شد.

همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس، در آوریل 2020 گزارش داده بود گوترش در نامه‌ای خطاب به اعضای سازمان ملل اعلام کرد که این نهاد کمبود بودجه 2 میلیارد و 270 میلیون دلاری دارد و این مقدار کمبود هم از عدم پرداخت حق عضویت و بدهی برخی از کشورها به این نهاد نشات می‌گیرد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز