ایران خودرو و سایپا از ابتدای سال چند خودرو تولید کرده اند؟

در دو ماه گذشته ایران خودرو و سایپا دو خودروساز بزرگ کشور در مجموع  ۱۰۹ هزار و ۷۹۴ دستگاه خودرو تولید کرده‌اند.

به گزارش کاماپرس؛ در حالیکه بر اساس آمارهای ارائه شده به سازمان بورس تا اسفندماه سال گذشته ، خودروسازان بزرگ کشور افت تولید ماهانه را تجربه کردند، حالا و بر اساس گزارشی که اخیرا از سوی ایران خودرو و سایپا منتشر شده ، آمار تولید محصولات این دو خودروساز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 1.3 درصدی داشته است.  این در حالی است که خط تولید بسیاری از خوردوسازی‌ها در پی شیوع کرونا از اسفندماه به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل درآمده بود.

آمار خودروهای تولید شده

بنابر این گزارش، گروه صنعتی ایران‌خودرو در پایان اردیبهشت 99 در مجموع ۵۷ هزار و ۱۴۸ دستگاه تولید کرده است. از این تعداد ۴۱ هزار و ۷۰۲ دستگاه گروه پژو، ۵۴۷۹ دستگاه متعلق به گروه سمند، ۷۹۵۰ دستگاه دنا، ۹۸۴ دستگاه رانا و  ۱۰۳۳ دستگاه هم هایما بوده است. میزان تولید خودرو در دو ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، برای گروه پژو رشد ۵۶.۷ درصدی، گروه سمند رشد ۹۷.۵ درصدی و برای دنا رشد ۴۰.۸ درصد داشته است اما رانا و هایما به ترتیب کاهش ۲۶.۵ درصدی و ۲۰.۷ درصدی داشته‌اند.

گروه خودروسازی سایپا نیز در پایان اردیبهشت‌ سال‌جاری توانسته ۵۲ هزار و ۶۴۶ دستگاه تیبا و پراید تولید کند. این شرکت در دو ماهه ابتدایی امسال ۲۱ هزار و ۹۹۲ دستگاه تیبا و ۳۰ هزار و ۶۵۴ دستگاه پراید تولید کرده که از بابت تعهدات معوق بوده است

آریاک سفر

دلیل افزایش تولید خودرو

کارشناسان معتقدند در شرایطی که نمی‌توان برای حل مشکلات ناشی از تحریم‌های خارجی که منجر به خروج شرکای بین‌المللی خودروسازان شده، فکر چندانی کرد اما چنانچه تولید قطعات رشد کند و تخصیص تسهیلات به شرکت‌های خودروساز نیز شتاب بگیرد، دست مدیران خودروساز برای عرضه بیش از پیش محصولات تولیدی باز خواهد شد.

اما در مورد چرایی افزایش تیراژ به نقل از دنیای اقتصاد، برخی مسوولان صنعتی کشور بخش زیادی از رشد تولید حاصل شده را ناشی از نهضت داخلی‌سازی می‌دانند که از تیرماه سال گذشته آغاز شد. آنها معتقدند این اتفاق توانسته تا حدودی چالش ایجاد شده از ناحیه تحریم‌ها را پوشش دهد و خودروسازان با تکیه بر توان زنجیره تامین داخلی محصولات خود را در خطوط تولید تکمیل کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودروسایپا
نرم افزار حسابداری
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز