اکسپو 2020 دبی ؛ 200 کیلو طلا در بزرگترین قرآن دنیا

یک هنرمند پاکستانی در حال تکمیل پروژه‌ای است که تک‌تک صفحات قرآن کریم را با طلا و آلومینیوم در نمایشگاه اکسپو 2020 به نمایش خواهد گذاشت.

به گزارش کاماپرس، این هنرمند مشهور بین‌المللی که شهید رسام نام دارد، طی مصاحبه‌ای با خلیج‌تایمز گفت: «نمایشگاه 2020 دبی یکی از بزرگترین رویدادهایی است که در منطقه برگزار می‌شود. من معتقدم که این رویدادی عالی برای نمایش آثار خلاقانه‌ام در طول برای میلیون‌ها بازدیدکننده است.»

رسام اذعان داشت که البته کل قرآن کریم در نمایشگاه اکسپو 2020 به نمایش گذاشته نخواهد شد. وی قصد رونمایی از سوره الرحمن را در اکسپو 2020 دارد.

بیشتر بخوانید:

رسام در ادامه افزود: «سوره الرحمن قلب قرآن کریم است و این کار من، تحقق بخشی از شعار اکسپو مبنی بر “پیوند ذهن‌ها و خلق آینده” است.» این هنرمند مشهور در زمینه ریخته‌گری قرآن کریم با آلومینیوم و روکش طلا فعالیت دارد.

آریاک سفر

رسام گفت: «من حدود 200 کیلوگرم طلا و 2000 کیلوگرم آلومینیوم برای نگارش 80 هزار واژه در 550 صفحه استفاده خواهم کرد. هر صفحه 150 واژه دارد.»

ضرب‌الأجل 2025

این هنرمند خلاق متعهد شده است که پروژه‌اش را تا پایان سال 2025 تکمیل کند. او اذعان داشت که این اولین بار است که در تاریخ 1400 ساله اسلام، قرآن کریم به حروف آلومینیومی و روکش طلا مزین می‌شود. بیش از 200 هنرمند روی این پروژه در حال کار هستند.

رسام گفت: «این پروژه حامیان خاص خودش را دارد و چون منحصربه‌فرد است، حمایت کل اقشار جامعه را می‌طلبد.»

دکتر فیصل اکرام، رئیس انجمن پاکستانی‌های مقیم دبی افزود گفت: «واقعاً افتخار بزرگی است که یک پاکستانی در حال انجام چنین پروژه‌ای باشد. ما نیز از او حمایت کامل را به عمل می‌آوریم.»

عرفان مصطفی نیز که یکی از سرمایه‌داران اهل دبی به شمار می‌رود، اذعان داشت که  شهید رسام یک هنرمند کاربلد در حوزه خودش به شمار می‌رود.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز