اکسپو دبی؛ هلند چگونه از هوای دبی باران تولید می‌‌‌کند؟

لست سکند

غرفه هلند در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی نسبت به دیگر غرفه های حاضر در نمایشگاه اکسپو یک ویژگی منحصر به فرد دارد. در غرفه هلند یک مخروط بزرگ متشکل از 3000 گیاه طراحی شده است که کار آبیاری آن توسط دستگاه های باران ساز انجام می شود. گفتنی است انرژی این دستگاه ها به واسطه باتری های خورشیدی بر روی سقف تامین می شود. این دستگاه به فناوری پیشرفته ای مجهز هستند که می توانند رطوبت ناچیز هوای بیرون را به شکل باران به داخل غرفه بیاورند.

به گزارش کاماپرس، به باور طراحان غرفه هلند در اکسپو 2020 دبی هر کسی که پای خود را درون غرفه هلند می گذارد، انگار در خیابان های آنجا قدم می زند. این بخش از غرفه هلند توسط یک پرده پیشرفته پلاستیکی از بخش های دیگر جدا شده تا رطوبت آن برای دیگر بازدیدکنندگان آزاردهنده نباشد.

هوای اطراف مخروط حدود 4 درجه خنک تر از بخش های دیگر و رطوبت آن بالاتر است. به محض ورود به این بخش می توانید تفاوت هوای خشک صحرا را با هوای مطبوع  و مرطوب احسا کنید. جالب است بدانید که برای این کاهش دما هیچگونه گاز دی اکسید کربنی تولید نمی شود. بر روی مخطوط چند نوع قارچ خوراکی نیز پرورش داده شده است. نعنا و گوجه فرنگی دیگر گیاهان خوراکی هستند که در این بخش پرورش داده شده اند.

مطالب مهم و مرتبط با اکسپو 2020:

راز آسمان پایتخت

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز