رونمایی از اپلیکیشن «دوچرخه» با حضور شهردار تهران

اپلیکیشن موبایلی دوچرخه همزمان با روز جهانی دوچرخه‎سواری (13 خرداد ماه )، از سوی پیروز حناچی، شهردار تهران رونمایی می شود.
به گزارش کاماپرس، اپلیکیشن دوچرخه درحالی از سوی شهرداری پایتخت طراحی و رونمایی می شود که پیش از این و در راستای تحقق اهداف «تهران هوشمند» و برای ترویج حمل‌و‌نقل عمومی و پاک، طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو اجرایی شده بود.
از سال 96 هم طرح دوچرخه‌های بی دود نارنجی رنگ با هدف کاهش آلودگی هوا، کمک به محیط زیست، افزایش سلامت شهروندی و کاهش ترافیک عملیاتی شد البته این طرح به دلیل ایجاد مشکلات مالی بین شرکت پیمانکار و شهرداری تهران با وقفه روبرو بود  اما انتظار می رود که با ساخت اپلیکیشن‌دوچرخه ، فرهنگ استفاده از دوچرخه به عنوان یکی از روش‌های حمل و نقل درون شهری، بیش از پیش فراگیر شود.

دوچرخه مسیریابی را برای دوچرخه سواران آسان می کند

از مهمترین ویژگی‌های این نرم افزار موبایلی، مسیریابی‌های مناسب دوچرخه سواران بر اساس حالت‌ها و شرایط مختلف است، بدین صورت که امکان مسیریابی با شرایط مختلفی از جمله راحت‌ترین مسیر، کوتاه‌ترین مسیر ارایه خدمات و یا مسیر متداخل با مترو در این اپلیکیشن وجود دارد.
همچنین امکان اشتراک‌گذاری مسیرها و مسافت‌ طی شده و ارسال تصاویر از مسیرهای مناسب دوچرخه‌سواری برای کاربران فراهم شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، یکی دیگر از ظرفیت های اپلیکیشن‌دوچرخه، مشاهده نزدیکترین فروشگاه‌های دوچرخه‌فروشی، پارکینگ‌های مسقف‌دوچرخه، تعمیرگاه‌های‌دوچرخه و ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی است. همچنین امکان اطلاع رسانی در مورد انواع کمپین‌ها و رویدادهای مهم دوچرخه‌سواری در سطح شهر تهران در این اپلیکیشن پیش‌بینی شده است.
امکان مشاهده جزئیات سفرهای قبلی، میزان انرژی مصرف شده توسط دوچرخه سوار، تماس اضطراری به هنگام بروز حادثه، ثبت گزارش مشکلات و موانع موجود در مسیرهای دوچرخه‌سواری از دیگر امکانات این نرم‌افزار است.

آریاک سفر

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز