اولتیماتوم سازمان حمایت به تولیدکنندگان لوازم خانگی: قیمت بدهید!

با ادامه کارشکنی شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی در زمینه ارائه لیست قیمت محصولات، سازمان حمایت در التیماتومی نسبت به عواقب این اقدام به آن‌ها هشدار داد.

به گزارش کاماپرس، این روزها موضوع قیمت لوازم خانگی و افزایش غیرقانونی آن توسط برخی تولیدکنندگان داخلی به یکی از تیترهای اصلی اخبار اقتصادی تبدیل شده و در صداوسیما نیز شاهد حضور و پاسخگویی برخی مسئولین این صنف هستیم.

ماجرا از چه قرار است؟

در هفته‌های گذشته افزایش قیمت لوازم خانگی خبرساز شده و مشاهدات میدانی از بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد که در سال جاری لوازم خانگی ایرانی ۲۵ تا ۳۰ درصد و کالاهای خارجی که عمدتا به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است. در نهایت روز گذشته سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که در قیمت‌های لوازم خانگی بازنگری شده تلویزیون حداکثر ۲۰ درصد و سایر لوازم خانگی حداکثر ۲۵ درصد مجاز به افزایش قیمت نسبت به بهمن سال گذشته هستند و به زودی قیمت‌ها به تفکیک برند در سامانه ۱۲۴ اعلام می شود.

اخطار سازمان حمایت

امروز هم سازمان حمایت طی اطلاعیه‌ای به “تصمیمات ستاد تنظیم بازار در مدیریت و کنترل بازار لوازم خانگی و شفاف سازی بازار عرضه این محصولات برای مصرف کنندگان و ضرورت جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد فرصت طلب در سودجویی از شرایط بازار”، اشاره و اعلام شده که “حسب اطلاع رسانی مکرر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به کلیه شرکت‌ها و تولیدکنندگان لوازم خانگی مبنی بر درج قیمت کالاهای خود در سامانه ۱۲۴، این شرکت‌ها موظفند تا پایان روز جاری، سه شنبه ۲۷ خردادماه اطلاعات قیمتی کالاهای خود را از طریق این سامانه درج یا تکمیل کنند.

در ادامه ملاک قیمتی کالاها و لوازم خانگی عرضه شده در بازار سامانه ۱۲۴ عنوان شده و بر این اساس از این پس بازرسان ویژه این سازمان، سازمانهای صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه‌های صنفی در بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی، اطلاعات درج شده در سامانه ۱۲۴را ملاک عمل قرار خواهند داد.

آریاک سفر

پیگیری عدم درج قیمت محصولات

همچنین در این اطلاعیه ذکر شده که “از این پس عدم درج قیمت در این سامانه از سوی بنگاه‌های تولید و اقتصادی تخلف محسوب شده و در صورت کشف کالا بدون درج قیمت در سامانه مذکور ضمن لحاظ تخلف گرانفروشی از مصادق عرضه خارج از شبکه نیز محسوب خواهدشد”.

بنابراین طبق اعلام سازمان حمایت کلیه اصناف و واحدهای توزیعی موظفند در عرضه کالاهای خود ضمن توجه به اطلاعیه‌های صادره، قیمت اعلام شده از سوی این سازمان را نیز ملاک عمل قراردهند. البته تاکنون ۲۶ شرکت لوازم خانگی، اطلاعات قیمتی حدود ۶۰۰ قلم کالای خود را در سامانه ثبت کرده‌اند.

پایان پیام

 

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز