اهمیت پوشیدن کفش طبی برای کودکان

کفش طبی برای کودکان

برخی از والدین با دیدن کفش های بزرگ وسوسه می شوند و انگشتشان را روی آن کفش می گذارند. این کفش ها اصلا مناسب نیست و برای فرزندتان در دراز مدت مشکلاتی در زمینه راه رفتن را به وجود می آورد. شما نباید کفش کوچک یا دقیقا سایز پای فرزندتان را بخرید، پای فرزندتان در حال رشد است و کفشی نیم شماره بزرگتر در حفظ شکل انگشتان پا به فرزند شما کمک می کند. رشد پای کودکان بسیار سریع است و والدین باید باید همواره به فکر تهیه کفش برای کودکان شان باشند.
به گزارش کاماپرس، کفش طبی کودکان، با شروع اولین گام های یک کودک، اهمیت پیدا می کند. در هنگام تولد، استخوان پای نوزاد هنور به طور کامل تشکیل نشده و عمدتا غضروف هستند. همانطور که پا رشد می کند غضروف ها شروع به تغییر کرده و کم کم به استخوان تبدیل می شود تا همراه با رشد کودک، پا مستحکم تر شود.
بسیاری از دفورمیتی هایی که در پای کودکان وجود دارد با مداخلات متخصصین ارتوز قابل درمان می باشد. این مداخلات شامل انواع وسایل کمکی (بریسها ) ، کفش طبی و کفی ارتوپدی می باشد.
یک پای بدشکل، بیومکانیک تمام مفاصل بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. قطعا راه رفتن با یک پای بدشکل می تواند صدمات جبران ناپذیری به مفاصل وارد کند. زانو ها، هیپ و ستون مهره ها به طور مستقیم تحت تاثیر کف پا قرار میگیرد. با کفش ارتوپدی می توان به طور ایده آل انحرافات و بدشکلی های پا را مهار کرد.
نشانه های ناهنجاری پاها در کودکان چیست؟
برجسته ترین نکاتی که می تواند والدین را نسبت به ناهنجاری های پای کودکان آگاه کند عبارتند از:
کودک از خستگی پاهایشان شکایت می کند و رغبتی برای راه رفتن ندارند.
به گزارش ایسنا، کودک هنگام راه رفتن، بر روی انگشتان پا راه می رود . در عین حالی که می تواند روی پاهایش بایستد و راه برود، بیشتر تمایل دارد با زانوهایش راه برود.
در گروه متخصصین ارتوز و پروتز دکتر بهنام سلیمانی ناهنجاری های پا در کودکان و بزرگسالان تشخیص داده شده و کفش طبی یا کفی مخصوص در کارگاه این کلینیک ساخته و در اختیار مراجعین قرار می گیرد.
کفش دیابت چیست؟
افراد مبتلا به دیابت به دلایل مختلف نیازمند استفاده از کفش های مخصوص می باشند. چرا که پای این افراد مستعد آسیب می باشد.
دلایل آسیب پذیر بودن پای افراد دیابتی:
• پای بسیاری از دیابتی ها دچار نارسایی حسی و عروقی میشود.
• این اختلال در خون رسانی، باعث نامتوازن شدن حجم عضلات کف پا و به دنبال آن ناهمگون شدن توزیع فشار در کف پا و گاها یک علت درد کف پا است که فشار نقطه ای در نقاط مختلف پا افزایش می باید.
• همچنین به دلیل درگیری شیکه اتونوم، پوست پای آن ها شفاف و شکننده می شود.
این عوامل به همراه پوشیدن کفش های نامناسب باعث می شود پای این افراد در آستانه زخم قرار بگیرد.
هالوکس والگوس چیست؟
هالوکس به انگشت بزرگ پا اطلاق می شود و والگوس به نوعی تغییر شکل در مفصل گفته می شود که در آن ، استخوانی از یک مفصل که از ریشه اندام دور تر است به سمت خارج منحرف شود .این بدشکلی ، یکی از رایج ترین بدشکلی های ناحیه پا می باشد که در مفصل متاتارسوفالنژیال اول شست پا اتفاق می افتد .
کفش مخصوص هالوکس والگوس چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
پنچه پهن باشد (مهمترین نکته)
ارتفاع پاشنه استاندارد باشد : اگر بیش از اندازه باشد باعث شیفت دادن وزن روی قسمت قدامی پا می شود و طبیعتا باعث تشدید دفورمیتی می شود . ارتفاع استاندارد باید بین 2-5/2 باشد .
آستر کفش به گونه ای باشد که به پا آسیبی وارد نکند و بیشترین سازگاری را با پا داشته باشد .
داری کفی طبی باشد :کفی ارتوپدی باعث توزیع فشار در تمام قسمت های پا می شود.

ما در ادونس کلینیک اقدام به تولید کفش ها و دمپایی هایی نموده ایم که اختصاصا برای افراد دچار هالوکس والگوس ایده آل می باشد .
مرکز تخصصی ارتوز و پروتز دکتر بهنام سلیمانی با توجه به نیاز روز جامعه پزشکی و بیماران محترم درصدد درمان انواع مشکلات ارتوپدی برآمده و خدمات ، محصولات متمایزی در حوزه اتوپدی فنی ، اسکن کف پا ، کفش دیابت، کفش طبی کودکان و اصلاح پای پرانتزی درکودکان و بزرگسالان ارائه می دهد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

آریاک سفر

انتهای پیام

مرتبط با : ادونس کلینیک
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز