اهمیت مدیریت در صنعت هوانوردی

صنعت هوانوردی-کاماپرس

مدیریت هوانوردی مجموعه‌ای از رشته‌های تجاری است که با صنعت هوانوردی سروکار دارد. هدف این دوره توسعه دانش و مهارت‌های دانشجو در مورد مدیریت هوانوردی است و « آکادمی آنا » به عنوان تنها مرکز تخصصی آموزش مدیریت هوانوردی در ایران شناخته می‌شود.

به گزارش کاماپرس، صنعت مدیریت هوانوردی بخشی تجاری است که هواپیماها و فرودگاه‌ها را تولید، نگهداری و راه‌اندازی می‌کند. وقتی صحبت از هوانوردی به میان می‌آید، طیف وسیعی از مسئولیت‌ها وجود دارد که شامل فعالیت در فرودگاه و هواپیماست. علاوه بر این موارد، وظایف زمینی را نیز دربر می‌گیرد که قبل از برخاستن پرواز، حین پرواز و پس از فرود باید انجام شوند.

هوانوردی و مدیریت هوانوردی چیست؟

اکثر مردم فکر می‌کنند هوانوردی فقط حول یک هواپیما می‌چرخد؛ اما هوانوردی تنها به این موضوع محدود نمی‌شود. بلکه هر فعالیت مربوط به هواپیما را شامل می‌شود. این فعالیت‌ها می‌توانند ماهیت متفاوتی داشته باشند. هوانوردی به سه بخش هوانوردی تجاری، هوانوردی نظامی و هوانوردی عمومی تقسیم می‌شود که هر بخش الزامات و عملکرد خاص خود را دارد.

اصطلاح هوانوردی توسط یک پیشگام فرانسوی در سال 1863 مطرح شد. این اصطلاح از کلمه لاتین Avis به معنای پرنده، سرچشمه گرفته است. هوانوردی به معنای تمامی فعالیت‌های مربوط به پرواز با هواپیماست. مدیریت حمل و نقل هوایی نیز به عنوان یک مفهوم، چندین حوزه مختلف را پوشش می‌دهد؛ زیرا صنعت هوانوردی چند وجهی است.

مدیریت حمل و نقل هوایی شامل مدیریت گردش کار خطوط هوایی، فرودگاه یا سایر مشاغل مربوط به صنعت هوانوردی یا هوافضا با انجام عملیات روزانه یک فرودگاه یا یک شرکت هواپیمایی است. همچنین شامل برنامه‌ریزی، خدمات بار و مسافر، عملیات فرودگاه، تعمیر و نگهداری و تعمیر، برنامه‌ریزی مالی و بودجه، تضمین کیفیت و رویه‌های ایمنی است.

آریاک سفر

دوره‌های مدیریت هوانوردی در آکادمی آنا در دسترس تمام علاقه‌مندان است. افراد مشتاق می‌توانند مدرکی در مدیریت هوانوردی بگیرند تا به موفقیت آن‌ها کمک کند. اکثر دانشجویانی که دوره مدیریت هوانوردی را گذرانده باشند، در مورد برنامه‌ریزی برای برنامه پرواز و اطمینان از ایمن بودن هواپیماها اطلاعات کسب می‌کنند.

دانش‌جویانی که مایل به شرکت در دوره‌های مدیریت هوانوردی در آکادمی آنا باشند، علاوه بر موارد بالا، در خصوص امور مالی خطوط هوایی نیز آموزش می‌بینند. هم‌چنین در مورد انواع مختلف قطعات هواپیما مانند موتورها، ارابه فرود و غیره و همچنین برخورد با شرایط اضطراری مانند خرابی‌های مکانیکی یا آب و هوا در طول پرواز یاد می‌گیرد.

صنعت هوانوردی-کاماپرس

اهمیت مدیریت صنعت هوانوردی در چه چیزی است؟

حمل‌ونقل هوایی به منبع اصلی افزایش تولید ناخالص داخلی برای رشد و شکوفایی اقتصاد تبدیل شده است. این فقط در مورد مسافران و بار نیست. میلیون‌ها شغل مرتبط با هوانوردی در سراسر جهان وجود دارد. متأسفانه، COVID-19 یک شکست بزرگ برای صنعت هوانوردی بود. هزاران نفر اخیراً شغل خود را از دست داده‌اند. با این حال، افراد به مرور و با کنترل بیماری به جایگاه اولیه خود باز خواهند گشت.

مدیریت حمل و نقل هوایی از نظر مفهومی مشابه مدیریت اموال است. همان‌طور که صاحبان اموال، شخص ثالثی را برای مراقبت از دارایی‌های خود استخدام می‌کنند، صاحبان هواپیما نیز یک شرکت مدیریت هواپیمایی را برای محافظت و نگهداری از هواپیمای خود استخدام می‌کنند.

صرفه‌جویی در زمان و هزینه، معمولاً دلایل اصلی نیاز به خدمات یک شرکت مدیریت هواپیمایی است؛ اما علاوه بر این مزایا، موارد مهم دیگری نیز وجود دارد. یکی از این مزایا، داشتن تخصص خدمه بسیار آموزش‌دیده است. آن‌ها می‌توانند از مدیریت صحیح هواپیما اطمینان حاصل کنند.

از آن‌جا که اکثر صاحبان جت‌های تجاری زمان یا تمایلی برای هماهنگی با تعمیر و نگهداری و عملیات روزانه هواپیمای خود ندارند، مدیریت هوانوردی می‌تواند این وظیفه را برعهده بگیرد. با مدیریت حمل‌ونقل هوایی، می‌توان مزایای سفر هوایی خصوصی را به حداکثر رساند و در عین حال هزینه‌های کلی عملیات هواپیما را کاهش داد.

با مدرک مدیریت هوانوردی آکادمی آنا چه خواهید آموخت؟

آکادمی مدیریت هوانوردی آنا تنها مرکز تخصصی آموزش مدیریت هوانوردی در ایران است. دوره‌های مدیریت هوانوردی مانند دوره‌های تخصصی مدیریت کسب‌وکار هستند که بر هوانوردی از جمله صنعت هواپیمایی، صنعت هوافضا و موارد دیگر تمرکز دارند. هدف آن‌ها معمولاً آموزش مهارت‌های مدیریتی گسترده و غیراختصاصی و همچنین مهارت‌های مدیریتی است که به طور خاص با هوانوردی مرتبط هستند.

بسیاری از مؤسسات دانشگاهی دوره‌های مدیریت هوانوردی را ارائه می‌دهند و مهارت‌ها و دانش جامع مرتبط با هوانوردی را آموزش می‌دهند. همان‌طور که می‌دانید صنعت هوانوردی عناصر مختلفی را دربر می‌گیرد. بنابراین این دوره‌ها به افراد کمک می‌کند تا درک گسترده‌ای از این بخش داشته باشند و استراتژی‌های مورد نیاز در آن را فرابگیرند. پس از اتمام دوره، افراد باید دانش فنی و مهارت‌های لازم برای موفقیت در حرفه هوانوردی را داشته باشند.

انتهای پیام

مرتبط با : مدیریت هوانوردی آنا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز