اهمیت طراحی لیبل محصولات

طراحی لیبل

طراحی بسته بندی و لیبل به منظور محافظت و نگهداری از کالا و همین طور تبلیغات و جذب مشتری انجام میشود. ارائه یک بسته بندی زیبا و محکم و خلاقانه وظیفه طراح گرافیک است، استفاده از ترکیب مناسب از رنگ ها و طرح های مرتبط با محصول و ایجاد یک هویت خاص برای محصولات هم خانواده به ماندگاری آن در ذهن مخاطب کمک میکند.

به گزارش کاماپرس، طراحی لیبل یا برچسب از مهم ترین روش‌های شناسایی نام تجاری آن است. کلیه محصولات در صنایع غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و دیگر صنایع دارای لیبل های اختصاصی هستند. از دیگر موارد لیبل می‌توان استفاده از آن برای کددهی به اموال موجود در یک سازمان را اشاره نمود که به آن برچسب اموال نیز می‌گویند. زمانی وجود داشت که بسته های محصول فقط یک ظرف بودند و لیبل ها فقط برای مشخص کردن جزئیات محصول منظور می شدند. حال با تغییر بازار ، مسئولیت های اضافی بسیاری بر عهده مسئولین طراحی جعبه و لیبل یک شرکت افتاده است. بسته های محصول به همراه لیبل مسئولیت مهم جذب مشتری را بر عهده دارند. از آنها انتظار می رود که برای خود صحبت کنند و مشتریان را در انتخاب آنها از قفسه های فروشگاه فریب دهند.

در اینجا چند نکته برای طراحی لیبل خلاقانه و طراحی جعبه آمده‌است.

لیبل را قابل استفاده کنید

هیچ چیز بهتر از این نیست که جعبه محصول پس از استفاده از محصول برای مشتری همچنان مفید باقی بماند ، این موضوع باعث این میشود که محصول به یاد بماند.
به عنوان مثال – طراحی جعبه جدید شکلات Gems یک توپ پر از Gems است ، و این یک بسته مفید برای مصرف کنندگان نهایی آن یعنی کودکان است. هنگامی که کودک می داند که پس از خوردن میتواند با توپ آن بازی کند ، همیشه می خواهد آن را بخرد. نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان نیز دوست دارند که از مزایای مضاعف در هر کجا که می توانند بهره مند شوند. با استفاده از بسته ای قابل استفاده ، می توانید با نشان دادن سود مضاعف به مشتری ، آنها را جذب کنید.

آریاک سفر

قوانین را به روش صحیح دور بزنید

کنار گذاشتن قوانین متعارف برای شکستن یکنواختی همیشه ایده خوبی است. اما ضمن شکستن قوانین ، آگاه باشید تا در مسیر درست حرکت میکنید. تقریباً همه صنایع برخی قوانین از پیش تعریف شده را دارند. به عنوان مثال ، کفش ها در جعبه های کارتن ، خمیردندان ها در یک جعبه لوله ای و … قرار می گیرند. اگر بتوانید قانون صنعت خود را تغییر دهید و یک جعبه نوآورانه را ارائه دهید ، ممکن است محصول شما هرگز مورد توجه قرار نگیرد. این موضوع این مطلب را تذکر می دهد ، در حالی که قوانین را نقض می کنید ، لازم است اطمینان حاصل کنید که رابطه مکمل محصول و بسته بندی آن را از بین نمی برید. آن را ساده طراحی کنید برای اطلاعات بیشتر در مورد اصول طراحی لیبل پیشنهاد میکنیم ، مقالات اصول طراحی لیبل سایت مدرن طرح را مطالعه فرمایید.

مطابق با روند بازار باشید

ایسنا در گزارشی نوشت: در این نسل از شبکه های اجتماعی ، موارد زیادی وجود دارد که پشت هم مد می شوند. در مورد این روند به روز باشید و آنها را در جعبه و طراحی لیبل ، طراحی کاتالوگ ، طراحی بروشور و … خود بگنجانید. از آن دسته از گرافیک های ایجاد شده توسط فیلم و رسانه ها برای افزایش فروش محصولات خود استفاده کنید. وقتی شما در این روند قرار می گیرید ، مصرف کنندگان به سمت محصول شما جذب می شوند و در نتیجه حجم فروش محصول شما افزایش می یابد.

برخی از شوخ طبعی ها را اضافه کنید
هیچ قانونی وجود ندارد که شما را از شوخ طبع بودن با مشتریان منع کند. لازم نیست بسته و لیبل محصول خود را ساده نگه دارید. شما همیشه می توانید برخی از شوخ طبعی ها را به جعبه محصول خود اضافه کنید تا رابطه دوستانه ای با مشتریان خود برقرار کنید. مطمئنا شوخ طبعی ها ، در واقع مشتری را به سمت محصول شما جلب خواهد کرد.
رنگهایی را انتخاب کنید که به برجسته بودن جعبه و لیبل کمک کند
رنگ جعبه و لیبل یک عنصر بسیار مهم در کل طراحی است. بنابراین ، باید رنگ جعبه خود را بسیار دقیق انتخاب کنید. باید آنقدر روشن باشند که بتوانند نظر مشتری ها را به قفسه جلب کنند. در عین حال ، باید روی چشم نیز بنشینند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پبام

مرتبط با : مدرن طرح
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز