اهمیت اتوماسیون صنعتی برای کسب و کارها

هر روزه کسب و کارهای زیادی راه اندازی می‌شوند که همه‌شان موفق نمی‌شوند؛ بسیاری از مشاغل تازه‌نفس پس از مدت کوتاهی فعالیت، به دلایل متعدد دوام نمی‌آورند و تعطیل می‌شوند. کارشناسان معتقدند یکی از دلایل مهم این اتفاق، فقدان اتوماسیون صنعتی است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار صنعتی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دستی‌بودن و اتوماتیک نبودن سیستم‌ها از دلایل کم شدن عمر مشاغل تازه به شمار می‌رود؛ نبود اتوماسیون صنعتی باعث می‌شود تولید صنعتی یک محصول زمان‌برتر از حد معمول شود؛ چراکه افراد مجبور می‌شوند به صورت انفرادی کیفیت خروجی در کارخانه‌ها را کنترل کنند و سپس تنظیمات لازم را برای تجهیزات مورد نظر برآورد کنند. ضمن اینکه در چنین روشی، امنیت صنعتی نیز کاهش می‌یابد.

در مقابل، زمانی که این فرآیندها به طور خودکار توسط ماشین‌آلات یا همان تجهیزات اتوماسیون صنعتی طی می‌شوند، سرعت کار و حجم تولیدات بالا می‌رود و با کاهش یافتن هزینه‌ها، عمر مشاغل بیشتر می‌شود.

آریاک سفر

اتوماسیون یعنی استفاده از فناوری‌های به‌روز؛ آن هم برای انجام کارهایی که انسان‌ها به سختی از پس‌شان بر می‌آیند! همگام با استفاده از اتوماسیون، از مونتاژ خط تولید گرفته تا صنایع خدماتی، همگی سهل‌تر انجام می‌شوند. برای مثال هر حرکتی که با الکتروموتور انجام می‌شود، با استفاده از اینورتر می‌تواند به حرکتی کنترل‌شده‌تر و هوشمندانه‌تر تبدیل شود. به طوری که با اینورتر کارکرد کمپرسور یخچال، براساس میزان مواد داخل یخچال تنظیم می‌شود. ولتاژ برق صنعتی هم همینطور است.

فواید اتوماسیون صنعتی

همانطور که گفته شد، اتوماسیون صنعتی نقش بسیار مهمی در کسب و کارها دارد. فواید آن‌ را می‌توان به شرح زیر خلاصه کرد؛

۱. افزایش بهره‌وری

اتوماسیون صنعتی در مراکز تولیدی و کارخانه‌ها، به حداکثر کیفیت تولید در حداقل زمان منجر می‌شود و این یعنی بهره‌وری!

۲. کاهش هزینه نیروی انسانی

با کاهش زمان چرخه تولید و تلاش افراد، نیاز به نیروی انسانی و در خطر قرار گرفتن وی، کاهش پیدا می‌کند.

۳. افزایش ایمنی

اتوماسیون صنعتی و ماشین‌آلات اتوماتیک باعث می‌شوند در شرایط خطرناک، ایمنی پرسنل تامین شود.

۴. خطای انسانی کمتر

انسان‌ها ممکن است دچار اشتباه شوند، اما ماشین‌هایی که به آن‌ها برنامه داده شده است مرتکب خطا نمی‌شوند. درواقع؛ در اتوماسیون صنعتی plc وظیفه اصلی کنترل بر عهده PLC است که با گرفتن اطلاعات از طریق ترمینال‌های ورودی، وضعیت ماشین را حس کرده و نسبت به آن پاسخ مناسبی برای ماشین فراهم می‌کند.

اتوماسیون صنعتی ؛ کاهش خطر و خطا

به طور کلی هدف از اتوماسیون صنعتی این است که کارکنان از مشاغل پرخطر و آلوده، آسوده شوند و با حذف خطاها و کاهش هزینه‌ها کیفیت را بهبود دهند که در نتیجه بهره­وری، ایمنی، کیفیت و سرعت افزایش یابد. حال شاید برای مدیران کارخانه‌ها سوال شود که چگونه می‌توانیم تولیدی خود را مجهز به اتوماسیون صنعتی کنیم؟ از این رو در ادامه چند فروشگاه اتوماسیون صنعتی که حتی خدمات فروش اینترنتی اتوماسیون صنعتی را نیز ارائه می‌دهند، معرفی خواهند شد:

فروشگاه آسام کالا

فروشگاه آسام کالا عرضه‌کننده انواع محصولات اینورتر ، پی ال سی ، HMI ، سرو موتور ، کنتاکتور ، انواع کلید اتوماتیک و … به صورت آنلاین است. هدف آسام کالا تامین لوازم اتوماسیون و برق صنعتی برای همکاران فعال در این حوزه و مجموعه‌ها و کارخانجات صنعتی است.

شرکت ایزی ارتباط پارس

شرکت ایزی ارتباط پارس نماینده رسمی شرکت اورینگ و ادونتک و تامین‌کننده تجهیزات اتوماسیون صنعتی زیمنس در ایران است. ORing و ADVANTECH ارائه دهنده تجهیزات شبکه صنعتی هستند و کمپانی ادونتک از برترین برندهای ارائه دهنده راهکار در حوزه کامپیوتر صنعتی و شبکه صنعتی به شمار می‌رود.

شرکت ایورد آریا

شرکت ایورد آریا به صورت تخصصی فعال در ایجاد زیرساخت‌های اتوماسیون صنعتی و پیداسازی راهکارهای امنیت صنعتی در صنایع نفت و گاز و برق و… است. بدیهی است با توجه به تفاوت در شاخص‌های مهم در راهکارهای مورد استفاده در حوزه سیستم‌های اطلاعاتی IT و در حوزه اتوماسیون صنعتی مانند پایداری، در دسترس بودن و محرمانگی، سفارش سازی راهکارهای مشترک برای اتوماسیون صنعتی بسیار مهم تلقی می‌شود.

مانا موتور – فروش آنلاین تجهیزات اتوماسیون صنعتی

هوشمندترین نوع الکتروموتور که با آن می‌توان هم کنترل موقعیت، هم کنترل سرعت و هم کنترل گشتاور را انجام داد، سروو موتور ها هستند که روز به روز بر کاربرد و محبوبیت آنها اضافه می‌شود. سرو موتورهای ایسی سنکرون، با نمودار گشتاور-دور ثابتی که دارند، می‌توانند در رنج‌های مختلف سرعت، بدون افت گشتاور کار کنند و این مزیت بزرگی برای کاربردهای صنعتی محسوب می شود. این نوع موتورها در ابعاد کوچک خود، گشتاورهای بالایی تحویل می‌دهند و می توانند بصورت دائم کار در شرایط محیطی سخت، به راحتی کار کنند.

مرتبط با : آسام کالاایزی ارتباط پارسشرکت ایورد آریامانا موتور
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز