انواع نبشی کدامند؟

نبشی-کاماپرس

نبشی یکی از پرکاربردترین مصالح مورد استفاده در ساختمان و فولادی بسیار کاربردی در صنعت است؛ از نبشی علاوه بر امور ساختمانی و صنعتی در تولید لوازم روزمره زندگی نیز استفاده می‌شود. نبشی از نظر ساخت و ظاهر آن در انواع گوناگونی تولید و به مصرف می‌رسد که نبشی ال شکل یکی از انواع آن محسوب می‌شود.

به گزارش کاماپرس به نقل از آیرومارت، مهم‌ترین مزیت نبشی که آن را به عنصری محبوب و ضروری در صنعت و ساختمان‌سازی تبدیل کرده است، استحکام و قدرت تحمل بالا با وجود وزن بسیار سبک آن است. ضمن این‌که استفاده از نبشی با توجه به قیمت پایین آن، سبب کاهش قابل توجهی در هزینه‌ها می‌شود. نبشی در کنار مقاطع فولادی پرکاربرد دیگری چون ناودانی و سپری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مجموعه آیرومارت، بازرگانی خوش‌نامی است که انواع مقاطع فولادی از جمله انواع نبشی را به متقاضیان خرید این مقطع ارائه می‌کند. شما می‌توانید انواع نبشی بال مساوی و بال نامساوی و همچنین دیگر مقاطع فولادی چون ناودانی، سپری و تیرآهن را تنها با یک کلیک از آیرومارت خریداری کنید. برای استعلام قیمت نبشی و ثبت سفارش می‌توانید ضمن مراجعه به وبسایت آیرومارت به آدرس iromart.com، از طریق شماره تلفن 02145306 باکارشناسان ما در تماس باشید.

کاماپرس در ادامه به معرفی انواع نبشی می‌پردازد.

نبشی چیست؟

نبشی یک مقطع فولادی سبک و مقاوم است که از نظر ظاهری دو ضلع آن به شکل عمود بر هم قرار گرفته و با یکدیگر زاویه 90 یا 45 درجه دارند. از نظر هندسی این پروفیل‌ها غالبا به شکل حرف V یا حرف L تولید می‌شود. دو ضلع عمود برهم نبشی، بال نام دارد. ضخامت و اندازه بال‌ها در قیمت نبشی تاثیرگذار است.

آریاک سفر

نبشی چه انواعی دارد؟

این مقطع فولادی پرکاربرد از نظر ظاهر و همچنین شیوه ساخت آن دارای انواع گوناگونی است. انواع نبشی در ادامه معرفی شده است؛

نبشی-کاماپرس

انواع نبشی براساس شیوه ساخت و تولید

از نظر شیوه تولید نبشی ها دارای دو دسته پرسی و فابریک هستند که هریک مراحل کاملا متفاوتی را برای تولید و مصرف طی می‌کنند. نحوه تولید این دو نوع نبشی در ادامه آمده است؛

نبشی فابریک

متریال اولیه مورد استفاده در نبشی فابریک، شمش فولادی است که در ابتدا در کوره‌های مخصوص تا جایی که کاملا شکل پذیر شود، حرارت می‌بیند. در مرحله بعد شمش حرارت دیده از دستگاه‌های نورد عبور داده می‌شود تا پروفیل‌های فولادی با ظاهر V یا L شکل را ایجاد کند. مهم‌ترین مزیت نبشی فابریک، دقت و کیفیت بالای شیوه تولید آن است که موجب بهره‌وری بیشتر این نبشی‌ها می‌شود. البته این مسئله، سبب شده تا قیمت نبشی فابریک نسبتا گران‌تر باشد.

نبشی پرسی

ماده اولیه مورد استفاده در تولید نبشی پرسی، ورق سیاه فولادی با گرید ST37 و ضخامت زیر 6 میلی‌متر است. ورق سیاه فولادی در مرحله اول در اندازه‌های مشخص برش داده شده و با عبور از دستگاه مخصوص رول فرمینگ به شکل نهایی پروفیل نبشی درمی‌آید. درواقع در روش پرسی، نبشی‌ها با خم شدن قطعات ورق و با سرعت بسیار بالایی تولید می‌شوند. با وجود این، محصولات نبشی پرسی در مقایسه با نبشی فابریک غالبا کیفیت پایین‌تری داشته و تولید پروفیل با بال نامساوی در این شیوه کمی سخت‌تر است.

انواع نبشی از نظر ظاهر

یکی دیگر از تقسیم‌بندی‌های نبشی‌ها، تقسیم براساس اندازه و ابعاد بال‌‌های آن‌ها است؛ نبشی از این جهت دارای انواع متفاوتی است که در ادامه معرفی شده است؛

نبشی بال مساوی

این نوع نبشی همانطور که از نام آن پیدا است، دارای بال‌هایی با اندازه یکسان و کاملا عمود بر یکدیگر است. در واقع از نظر ظاهری به نبشی ال شکل و نبشی وی شکل تقسیم می‌شوند. این نوع نبشی با حرف L انگلیسی نمایش داده می‌شود. برای مثال نشانه L200 به معنی نبشی بال مساوی با اندازه بال‌های 200 میلی متر است.

نبشی بال نامساوی

دو بال قائم در نبشی بال نامساوی، یکسان نبوده و غالبا در مواردی که استفاده از نبشی بال مساوی محدودیت دارد، استفاده می‌شود. این مقطع پروفیلی از نظر ظاهری همان نبشی ال شکل است که یکی از بال‌های آن از دیگری بزرگ‌تر است. نحوه نمایش این نوع نبشی با حرف L و اندازه‌های بال در کنار آن است؛ به عنوان مثال یک نبشی بال نامساوی با اندازه‌های 200 و 300 به شکل  L200*300 نشان داده می‌شود.

دیگر مقاطع فولادی پرکاربرد در ساختمان

ناودانی یکی‌دیگر از انواع پروفیل‌های باز فولادی پرکاربرد در ساختمان‌سازی است. ناودانی دارای یک سطح افقی به نام جان و دو سطح عمودی به نام بال است. خرید ناودانی در جنس و انواع مختلفی از جمله گالوانیزه، آلومینیوم و استنلس استیل امکان‌پذیر است. مهم‌ترین کاربردهای ناودانی شامل ساخت نمای ساختمان، ساخت چهارچوب‌ها، بناهای معماری، ساخت تشکیلات دریایی، ساخت خرپا، به عنوان تیر یا ستون و در ساخت ماشین‌آلات است.

قیمت ناودانی با توجه به عوامل متعددی چون نرخ ارز، میزان تقاضا قیمت مواد اولیه، نوع ناودانی و همچنین متراژ ناودانی متغیر است.

خرید و استعلام قیمت نبشی و ناودانی از آیرومارت

آیرومارت یک مجموعه کاملا تخصصی و حرفه‌ای است که توان فنی و تخصص پیشکسوتان فولاد در مسیر تامین نیازهای مشتریان و فراهم کردن شرایط خرید آگاهانه برای آن‌ها در زمینه محصولات فولادی فعالیت می‌کند. از بی‌شمار خدمات مجموعه آیرومارت می‌توان به تامین انواع مقاطع فولادی و محصولات فلزی از جمله نبشی و ناودانی، مشـاوره فنی به صنایع و مصرف‌کنندگان، بـازرگانی و بازاریابی محصولات مرتبط و آموزش نیروی انسانی متخصص اشاره کرد. مهم‌ترین مزیت مجموعه آیرومارت قابلیت استعلام قیمت نبشی و قیمت ناودانی به شکل روزانه است.

انتهای پیام

مرتبط با : آیرومارت
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز