انواع مواد پولیش چه کاربردی برای بدنه خودرو دارد؟

فرقی نمی‌کند بدنه خودرو چه رنگی باشد؛ در هر صورت پس از گذشت مدت زمان نه چندان درازی، نیاز به یک تمیزکاری اساسی احساس می‌شود. پولیش‌کاری با مواد پولیش مخصوص، یکی از مراحل مهم دیتیلینگ خودرو است که تاثیر بسیار چشمگیری در زیبایی ظاهری خودرو می‌گذارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار تجهیزات دیتیلینگ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مواد پولیش انواع مختلفی دارد که در بازه کیفیت و قیمت متفاوتی نیز به بازار عرضه می‌شود. اما مواد پولیش دقیقاً چه کاری انجام می‌دهند و چگونه می‌توان پولیش مناسب خودرو را خریداری کرد؟

فواید پولیش کاری

به طور حتم برای بسیاری از افراد این موقعیت پیش آمده است که ظاهر زیبا و براق یک خودرو در خیابان توجه‌شان را جلب کند. برخی تصور می‌کنند که این زیبایی به مدل و نو بودن ماشین بستگی دارد؛ اما واقعیت این است که می‌توان هر خودرویی را در بهترین سطح زیبایی ظاهری حفظ کرد. پولیش‌کاری یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توان در زمینه انجام داد.

آریاک سفر

مواد پولیش در واقع یک نوع ماده ساینده است و عملکردی مانند سمباده دارد؛ اما به هیچ وجه جای نگرانی نیست. این مواد دانه‌های بسیار ریزی دارند و نه تنها به بدنه خودرو آسیب وارد نمی‌کنند، بلکه باعث می‌شود تا ظاهر خودرو بسیار تمیز و تازه شود. در واقع با پولیش‌کاری، یک لایه بسیار نازک از سطح رنگ خودرو از بین می‌رود و لایه زیرین رنگ خودرو با ظاهر کاملاً تمیز و جدید ظاهر می‌شود. نکته قابل توجه این است که رنگ خودرو بین 8 تا 10 لایه است و نباید از این جهت نگران بود. همچنین، یکی دیگر از مزایای پولیش، رفع خراش‌های عمیق یا سطحی بر روی رنگ بدنه خودرو است. با این حال، توصیه می‌شود تا جهت جلوگیری از آسیب به بدنه خودرو، پولیش‌کاری به دفعات انجام نشود.

انواع مواد پولیش

هر چند که پولیش خودرو فواید زیادی دارد؛ اما انتخاب یک پولیش نامناسب می‌تواند نتیجه معکوس به بار آورد. مواد پولیش انواع مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان به پولیش نرم، پولیش زبر، پولیش واکس و پولیش تمیزکننده اشاره کرد.

پولیش نرم نیز انواع مختلفی دارد، اما به طور کلی از این نوع پولیش برای از بین بردن خراش‌های سطحی استفاده می‌شود. پولیش نرم به بدنه خودرو جلا و شفافیت می‌دهد و می‌توان گفت که هیچ زیانی به بدنه وارد نمی‌کند.

پولیش‌های زبر دارای دانه‌های ریز سمباده مانند هستند و از آنها برای از بین بردن خراش‌های عمیق استفاده می‌شود. معمولاً پس از استفاده از پولیش زبر برای از بین بردن نواحی مات شده از پولیش نرم نیز استفاده می‌شود. توصیه می‌شود از یک متخصص و دستگاه پولیش برای استفاده از پولیش زبر کمک گرفت تا آسیبی به بدنه خودرو وارد نشود.

پولیش‌های واکس در واقع ترکیبی از واکس بدنه خودرو و پولیش نرم هستند؛ یعنی هم قابلیت از بین بردن خراش‌های سطحی را دارند و هم باعث افزایش جلای بدنه خودرو می‌شوند. این نوع پولیش‌ها معمولاً به صورت اسپری و مایع به بازار عرضه می‌شوند.

و در نهایت، پولیش‌های تمیزکننده ترکیبی از پولش نرم و تمیز‌کننده‌های خودرو مانند شامپوهای مخصوص بدنه هستند. کاربرد این پولیش‌ها بیشتر برای افزایش شفافیت بدنه است تا از بین بردن خراش‌های سطحی.

افرادی که قصد خرید تجهیزات دیتیلینگ خودرو و انواع مواد پولیش را دارند، می‌توانند بهترین‌ها را از مجموعه گنجی پخش با قیمت مناسب خریداری فرمایند. لیست قیمت برخی از این محصولات در جدول زیر ارائه شده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : گنجی پخش
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز