اندازه سفره کارگران ماهانه 20 دلار است

افزایش قیمت ارز و تورم ناشی از آن تاثیر زیادی روی کوچک شدن سفره کارگران داشته است. به طوری که حالا اندازه سفره کارگران ماهانه ۲۰ دلار است.

به گزارش کاماپرس، نوسانات بازار ارز روی همه چیز تاثیر می گذارد. از لوازم خانگی و خودرو گرفته تا قیمت گوشت و برنج و مرغ و تخم مرغ. همین موضوع باعث شده کارگران و حداقلی بگیران بیشترین آسیب را از این افزایش قیمت دلار ببینند.
به گفته علیرضا حیدری عضو کارگری شورای عالی کار با قیمت امروز دلار، درآمد یک حداقلی‌بگیر کمتر از ۸۰ دلار در ماه است. او در این باره می گوید:« با این قیمت دلار سهم هر یک از اعضای خانواده چهار نفری کارگری ۲۰ دلار در ماه می‌شود.واقعیت این است که افزایش قیمت دلار تاثیر ملموسی بر زندگی اقشار مختلف جامعه اعم از کارگران و کارمندان دارد، به این صورت که هر گاه دلار گران شده شاهد بالا رفتن قیمت‌ها بوده‌ایم و زمانی که توانسته‌ایم قیمت دلار را کنترل کنیم، تثبیت قیمت‌ها اتفاق افتاده است.»

در آمد کارگران زیر خط فقر است
این عضو کارگری شورای عالی کار در ادامه به ایلنا می گوید:« امسال با چانه‌زنی های اعضای کارگری شورای عالی کار توانستیم افزایش مزد ۲۶ درصدی را جایگزین افزایش ۲۱ درصدی کنیم و حق مسکن هم ۲۰۰ هزار تومان بیشتر شد. با این وجود، با قیمت امروز دلار درآمد یک حداقلی بگیر کمتر از ۸۰ دلار در ماه است، یعنی سهم هر یک از اعضای خانواده چهار نفری کارگری ۲۰ دلار در ماه می‌شود، حال آنکه خط فقر مطلق، درآمد روزانه یک تا دو دلار است. بر اساس محاسباتی که بهمن سال گذشته داشتیم هزینه حداقلی یک خانوار چیزی حدود پنج میلیون تومان در ماه بود. با افزایش حدود ۲.۵ برابری قیمت دلار، این هزینه به بیش از هفت میلیون تومان می‌رسد و حداقل حقوق حدود ۲۵ درصد مخارج را تامین می‌کند.»

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز