انتصابات اخیر شورای عالی بورس در توقف روند رکودی بازار موثر است؟

شاخص کل بورس امروز بار دیگر سقوط سنگینی داشت و با کاهش 21 هزار و 236 واحدی، به مرز یک میلیون و 397 هزار و 446 واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن 8 هزار و 789 واحد کم شد و در محدوده 392 هزار و 779 واحدی قرار گرفت. به گفته وزیر اقتصاد برای جلوگیری از ادامه دار شدن روند رکودی بازار سرمایه و حمایت از آن باید سیاست‌های کاربردی اتخاذ شود.

به گزارش کاماپرس، سیداحسان خاندوزی اعلام کرده که در حال حاضر مشخص شدن اعضای شورای عالی بورس از مهم‌ترین اقدامات دولت برای حمایت از بازار سرمایه بود که امروز این قضیه تعیین تکلیف شد. به اعتقاد خاندوزی شورای عالی بورس به منظور حمایت از بازار سرمایه باید توسعه نهادها، رفع انحصار، بهره گیری از ابزارهای جدید و همچنین تقویت بازار اولیه، مقابله با قیمت گذاری دستوری و جلوگیری از دخالت در قیمت سهام را در دستور کار قرار دهد.

در جلسه امروز هیئت وزیران، با توجه به صلاحیت تخصصی، سلامت مالی و تجربه پیشین، سید موسی فیض فلاح شمس، علی سعیدی و احمد شعبانی به عنوان سه خبره مالی شورای عالی بورس انتخاب شدند.

آریاک سفر

امروز در بازار بورس چه گذشت؟

امروز در بازار بورس 825 هزار و 743 معامله به ارزش 152 هزار و 890 میلیارد ریال انجام شد. در واقع معاملات روز جاری بازار بورس 8.29 میلیارد سهم حجم خورد. نمادهای «فارس»، «پارسان» و «شپنا» بیشترین اثر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند. نمادهای «خکار»، «فسرب» و «غگیلا» طی روز جاری بیشترین افزایش قیمت پایانی را تجربه کردند.

به علاوه ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس هم به 4 هزار و 775 میلیارد تومان رسید. امروز در بازار بورس بیش از 7 هزار و 600 میلیارد ریال تغییر مالکیت افراد حقیقی به حقوقی اتفاق افتاد. بیشترین حجم معاملات امروز بازار بورس هم برای نمادهای«دی»، «کرمان» و «خبهمن» بود.

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز