انباشته شدن ماهی های پرورشی روی دست تولیدکنندگان

با گذشت بیش از سه ماه از همه‌گیری ویروس کرونا در ایران و جهان و به تعطیلی کشاندن مراکز خرید و فروش در شهر‌ها، بازار خرید و فروش ماهی نیز تحت تاثیر قرار گرفت و اکنون ماهی ‌های پرورشی روی دست تولیدکنندگان کشور مانده است.

به گزارش کاماپرس، در پی گسترش و همه‌گیری ویروس کرونا در جهان و تحریم‌های سنگین و عدم صادرات برخی از تولیدات به خارج از کشور اکنون معضل بزرگی برای پرورش دهندگان ماهی اتفاق افتاده است. با وجود تولیدات زیاد آبزیان شیلاتی و صید فراوان در نیمه دوم سال 98  به دلیل ظهور ویروس و کرونا و همه گیری آن در ایران و دیگر کشورهای جهان در حال حاضر انبوهی از محصولات آبزی روی دست تولیدکنندگان ماهی پرورشی مانده است و برخی از مسئولین به فکر چاره‌جویی برای این معضل افتاده‌اند.

خرید حمایتی ماهی از تولید کنندگان

رئیس سازمان شیلات ایران در این باره به ایرنا گفت: باوجود تحریم‌ها و شرایط دشوار کشور، تولیدات شیلاتی ایران در سال گذشته به بیش از یک‌میلیون و ۲۸۰ هزار تن رسیده است. وی ادمه داد: با شیوع بیماری کرونا و الزامات مقابله با آن که به طور عمده فاصله‌گذاری اجتماعی است؛ صید آبزیان پرورشی، صید از دریا، فعالیت کارخانه‌های فرآوری، مراکز عرضه در بازارهای  آبزیان و مراکز صید بخش‌های مرتبط با شیلات تحت تأثیر قرار گرفتند.

خون میرزایی اضافه کرد: همچنین تعطیلی رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز تراکم مصرف این محصولات سبب شد تا حجم محصول تولیدی در مزارع پرورش ماهی در دریا و خشکی بالا برود.

آریاک سفر

به گفته رییس سازمان شیلات ایران، چند مسیر برای حل مشکل تراکم تولید و متضرر نشدن تولیدکنندگان در نظر گرفته شد؛ در مسیر اول وزیر جهاد کشاورزی به وزیر صنعت، معدن و تجارت برای خرید حمایتی محصولات پرورش ماهی در دریا و خشکی نامه نوشته و این مهم در دستور کار ستاد تنظیم بازار کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: خرید حمایتی توسط پشتیبانی امور دام در حال نهایی شدن است و به‌زودی انجام می‌شود؛ البته در حال حاضر اتحادیه‌ها می‌توانند خرید ماهیان گرمابی و سردآبی را انجام دهند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز