لوازم خانگی داخلی به دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی

«انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی ایران» از ورود سرمایه گذار خارجی به صنعت لوازم خانگی، مشروط بر انتقال تکنولوژی، در کشور استقبال خواهد کرد؛ در واقع این بخش در تلاش است تا علاوه بر ارائه محصولاتی با تکنولوژی روز دنیا، جلوی خروج ارز را نیز از کشور بگیرد.

به گزارش کاماپرس، تولید کنندگان لوازم خانگی به دنبال انحصارگرایی یا بستن مرزهای اقتصادی کشور بر روی رقبای خارجی نیستند. بلکه بنا بر اعلام حمیدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی، این بخش آماده رقابت با تولید کنندگان خارجی است. بحثی درباره لطمه زدن به تولیدکنندگان داخلی مبنی بر افزایش قیمت تولیدات داخلی نسبت به مشابه خارجی آن‌ها شکل گرفته که صحت ندارد؛ زیرا با مقایسه نرخ کالای داخلی و ارزان قیمت‌ترین کالای ارائه شده در بازاری مانند هند، می‌توان به نزدیک بودن قیمت‌ها پی برد.

بنا به گفته غزنوی متاسفانه جذب سرمایه در کشور ما بیشتر جنبه مالی داشته و به این منظور باید با تغییر رویکرد به سمت تکنولوژی گام برداشت. زیرا سرمایه گذاری در بخش‌هایی که توان داخلی در آن‌ها شکل گرفته موجب ضعیف شدن بخش‌های داخلی خواهد شد. در واقع سرمایه گذاری در بخش‌هایی که کشور در آن به خود کفایی رسیده قابل توجیه نیست.

مسائل ناشی از تحریم‌ها و اثر آن بر صنعت لوازم خانگی

آریاک سفر

باید سرمایه گذاران به بخش‌هایی هدایت شوند که موجب صیانت از بخش‌های داخلی کشور می‌شود. به این منظور هم باید استراتژی مناسبی تبیین و شرایط انجام اینگونه فعالیت‌های اقتصادی اعلام شود. در واقع باید منافع ملی در اولویت انجام هر فعالیتی باشد. به عبارتی ترکیب انتقال تکنولوژی به کشور و استفاده از نیروهای انسانی داخلی به همراه سرمایه گذاری در بخش قطعه سازی شرایط را برای ورود سرمایه گذاران خارجی فراهم خواهد کرد.

در حال حاضر به دلیل مشکلات برجام و تحریم‌ها تنها دغدغه برخی مدیران ورود سرمایه به کشور بوده و سرمایه گذار خارجی هم به بهانه صادرات وارد ایران می‌شود. اما در حقیقت تاکنون هیچ محصولی صادر نشده است. به بیانی ورود برندهای خارجی به داخل کشور یک نوع عوام فریبی است، زیرا امروزه به دلیل هزینه‌های لجستیک و اوضاع اقتصادی حال حاضر، انجام هیچ گونه تولید و صادراتی در ایران توجیه پذیر نیست.

به گفته سخنگوی انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی ایران، بهتر است سرمایه گذاری در حوزه لوازم خانگی محدود به تولید برخی قطعات شود. زیرا پیش از تحریم سرمایه گذاران خارجی که برای سرمایه گذاری در صنعت لوازم خانگی وارد کشور شدند هیچ گونه عملی را در حوزه تولید انجام نداده و با برقراری اولین تحریم به راحتی کشور را ترک کردند.

مرتبط با : انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی ایران
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز