امن ترین خودروهای جهان را بشناسید

مؤسسه یورو انکپ، معتبرترین مؤسسه ارزیابی ایمنی خودرو در جهان، اخیراً ایمن‌ترین خودورهای اروپا در سال ۲۰۲۱ را معرفی کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ جهان خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مرسدس‌بنز برقی EQS ایمن‌ترین خودرو اروپایی سال ۲۰۲۱ شاخته شد.

مرسدس ‌بنز در جهان مخترع بسیاری از وسایل ایمنی خودرو بوده؛ به طوری که این شرکت بود که کیسه ‌هوا را به جهان خودرو آورد. حالا خودرو برقی جدید این شرکت با نام EQS ایمن‌ترین خودرو شناخته شده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

مرسدس‌بنز برقی EQS ، امنیت 96 درصدی

این خودو توانسته تا ۹۶درصد امنیت سرنشینان خود را تأمین کند. در بحث امنیت کودکان این رقم به ۹۱ درصد و در بحث عابران پیاده به رقم ۷۶ درصد می‎رسد. تجهیزات ایمنی EQS هم رقم ۸۰ درصد را برای این خودرو خاص مرسدس‌بنز به ارمغان آورده است.

کوچک‌ترین خودروی تویوتا هم امن است

خودرو یاریس کراس که می‌توان گفت کوچک‌ترین خودرو شاسی بلند تویوتا است هم حالا در میان شاسی‌بلند‌های کوچک امن‌ترین شده است. این خودرو روی پلت‌فرم تویوتا یاریس توسعه پیدا کرده، اما از این خودرو بسیار ایمن‌تر است.

گفتنی است قیمت این خودرو در بازار جهانی بسیار ارزان‌تر از خودروهای چینی شاسی‌بلند بازار ایران است. برای مثال، هم‌اکنون تیگو هشت پرو، که یک خودرو چینی درجه دو است، در بازار ایران معادل ۶۰ هزار دلار فروخته می شود و با پول این خودرو چینی می‌توان سه خودرو تویوتا یاریس کراس خرید.

یاریس کراس در زمینه امنیت سرنشینان به امتیاز ۸۶ درصد رسیده است. امتیاز امنیت کودکان ۸۴ درصد اعلام شده و نمره امنیت عابرین پیاده هم ۷۸ درصد عنوان شده است. تجهیزات کمک‌راننده یاریس کراس هم امتیاز ۸۱ درصدی به دست آورده است.

اشکودا، ایمن‌تر از فولکس واگن

اما جالب‌تر اینکه اشکودا در طراحی ایمن‌ترین خودرو اروپا موفق شده است؛ در حالی که این شرکت خودروسازی از پلت‌فرم‌های گروه فولکس واگن استفاده می‌کند اما خودروهایش از برند اصلی ایمن‌تر شده است. این خودروساز حتی از ولوو هم جلوتر ایستاده است.

اشکودا ENYAQ iV حالا امن‌ترین خودرو کراس‌اوور برقی جهان است. در کنار این خودرو، اشکودا فابیا امن‌ترین خودرو هاچ‌بک شهری اروپا شده است. اشکودا فابیا یک خودرو کوچک شهری است که روی پلت‌فرم فولکس پولو توسعه یافته، اما از فولکس پولو بسیار ایمن‌تر است.

این خودرو در زمینه امنیت سرنشینان ۸۵ درصد امتیاز گرفته است. در مبحث امنیت کودکان رقم ثبت‌شده برای آن ۸۱ درصد است و در تست‌های تصادف عابران پیاده موفق شد امتیاز ۷۰ درصد را کسب کند. در بخش تجهیزات کمکی ایمنی، اشکودا فابیا به امتیاز ۷۱ درصد رسید.

اشکودا یکی از خودروسازان بلوک شرق در زمان جنگ سرد بود، اما پس از فروپاشی شوروی، فولکس واگن آلمان آن را خرید و پس از آن متحول شد.

به نظر می‌رسد یک خودرو هم مانند ایل قشقایی ایران مقاوم است: نیسان قشقایی! نیسان قشقایی در تست‌های تصادف توانست در بخش امنیت سرنشینان به امتیاز ۹۱ درصد دست یابد. این رقم در مورد امنیت کودکان هم به دست آمده و برای عابرین پیاده ۷۰ درصد اعلام شده است. تجهیزات کمکی ایمنی قشقایی هم امنیت آن را به میزان ۹۵ درصد تأمین می‌کنند.

مرتبط با : اشکوداتویوتامرسدس بنزنیسان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز