امضای تفاهم نامه گسترش همکاری‌های تجاری بین صنايع كوچك ایران و چین

لست سکند

تفاهم نامه گسترش همکاری‌های صنعتی و تجاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک چین به امضاء رسید.

به گزارش کاماپرس به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در آيين امضای اين تفاهم‌ نامه که به‌صورت برخط برگزار شد، محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مديرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و وو هونگ، معاون مدیرکل سازمان صنعت و فنآوری اطلاعات استان گوانگدونگ چین به ارائه توضیحاتی درباره دلایل تنظیم و امضای این تفاهم‌ نامه همكاري پرداختند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در اين نشست ضمن تأکید بر توسعه همکاری‌ها بین صنایع کوچک دو کشور گفت: با توجه به این‌که سازمان صنایع کوچک و شهرك‌هاي صنعتي ایران و نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک چین در سال‌های گذشته همكاري‌هاي موفقیت ‌آمیزی داشته‌اند، زمینه و تجربه کافی برای توسعه روابط صنعتی و تجاری شکل گرفته است.

محسن صالحي‌نيا افزود: تا کنون بیش از 50 شرکت ایرانی در این نمایشگاه حضور پيدا کرده‌اند كه ضمن عرضه محصولات در بازار چین، به عقد تفاهم‌ نامه‌ و قراردادهای همکاری منتج شده است.

وی با اشاره به برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک چین اضافه كرد: ما پیش از بروز بحران کرونا برنامه‌ریزی‌های زیادی کردیم تا شرکت‌های ایرانی بتوانند در نمایشگاه حضور فعالی داشته باشند، اما به دلیل شیوع پاندمی کرونا ناچار شدیم به دنبال الگوهای جدید همکاری و حضور در نمایشگاه باشیم.

راز آسمان پایتخت

رئيس هيأت مديره و مديرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: در حال حاضر سعی داریم با همکاری طرف چینی، میزان مشارکت شرکت‌های ایرانی را افزایش و با عقد این تفاهم‌ نامه، همکاری‌ها را گسترش دهیم.

صالحي‌نيا ابراز اميدواري كرد دو طرف با هدف اجرایی کردن توافقات از طریق به اشتراک گذاشتن بهترین تجارب و تسهیل همکاری میان بخش‌های خصوصی دو کشور، مشارکت خود را حداکثر نمایند.

معاون مدیرکل سازمان صنعت و فنآوری اطلاعات گوانگدونگ چین نیز ضمن تشکر از همراهی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سال‌های گذشته گفت: ایران شریک اقتصادی و تجاری مهم ما در غرب آسیاست که همکاری بسیار خوبی با چین در زمینه‌های اقتصادی و تجاری داشته است.

وو هونگ افزود: با حمایت و سازماندهی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و کنسولگری ایران در گوانگجو، ایران از دوازدهمین نشست در سال 2015 به مدت پنج ‌سال متوالی در این نمایشگاه شرکت کرده است  و شرکت‌های ایرانی و پاویون ایران با استقبال خوبی از سوی مخاطبان چینی همراه بوده است.

وي اضافه كرد: امضای این تفاهم نامه نماد تلاش‌های مشترک ما برای توسعه بلند ‌مدت همکاری‌ها و کمک به صنایع کوچک و متوسط برای توسعه در بازارهای چین و ایران است که در نتیجه آن، فصلی جدید در زمینه برگزاری رویدادهای بین‌المللی و همچنین در زمینه سرمایه‌ گذاری‌های مشترک گشوده می‌شود.

این تفاهم نامه توسط  اصغر مصاحب، عضو هيأت مديره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و چن ژونگ جیان، رئیس نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک چین به امضاء رسید.

در آيين برخط امضای این تفاهم ‌نامه همكاري همچنین خلیل شیرغلامی سرکنسول جمهوري اسلامي ایران در استان گوانگژو، سعید اعتصامی رئیس اتاق بازرگانی ایرانیان جنوب چین، احمد جوانمردی مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل و اميد ساعي مشاور مديرعامل و مدير روابط عمومي سازمان صنایع کوچک و شهرك‌هاي صنعتي ايران و محمد امین دبير خوشه‌هاي كسب و كار فرش دستباف کشور حضور داشتند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز