امشب منتظر سهمیه بنزین اسفندماه باشید؛ دستورالعملی برای تغییر سهمیه بنزین نیست!

امشب دولت سهمیه بنزین وسایل نقلیه را همانند ماه‌های گذشته واریز خواهد کرد. طبق آخرین اطلاعات، سهمیه بنزین اسفندماه هیچ تغییری نسبت به ماه‌های گذشته نداشته و مانند روال سابق در اختیار دارندگان وسایل نقلیه قرار می‌گیرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ نفت و نیرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با توجه به طرح اختصاص سهمیه بنزین به هر کد ملی انتظار می‌رفت تا سهمیه بنزین از امشب تغییر پیدا کند. اما گویا هنوز دستورالعملی در راستای طرح مذکور ابلاغ نشده است. در حالی که اخیرا یکی از مقامات مسئول درباره طرح سهمیه بندی جدید بنزین مطالبی را مطرح و اعلام کرده بود که این طرح از 28 بهمن ماه یا اوایل اسفندماه در جزایر مسافرخیز کشور اجرایی خواهد شد. این ماه هم سهمیه بنزین خودروهای سواری 60 لیتر، خودروهای دوگانه سوز 30 لیتر و موتورسیکلت‌ها 25 لیتر خواهد بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

قضیه تغییر سهمیه بندی بنزین چه بود و به کجا رسید؟

موضوع تغییر سهمیه بندی بنزین از جمله مسائلی بود که در سال جاری بسیار پررنگ بود اما هنوز دولت درباره این موضوع واکنشی نشان نداده است. رئیس کمیسیون مجلس هم به این موضوع اشاره کرده که تغییر سهمیه بندی بنزین حتی در مجلس هم مطرح نشده و طبق روال قبلی سهمیه‌ها اعطا می‌شود.

در صورتی که قرار بر تغییر سهمیه بندی بنزین مطابق طرح ارائه سهمیه به هر کدملی باشد، قاعدتا سهمیه بنزین هر خودرو حذف خواهد شد. مطابق طرح مذکور، افرادی که صاحب خودرو هستند امکان استفاده از سهمیه را برای خرید بنزین دارند. افرادی هم که خودرو ندارند، می‌توانند این سهمیه را در جای دیگری به کار ببرند.

به گفته رئیس کمیسیون انرژی مجلس شاید طرح تغییر سهمیه بندی بنزین در سطح محدودی اجرایی شود تا مشکلات احتمالی آن مورد بررسی قرار گیرد. اما این مقام مسئول درباره زمان اجرایی شدن طرح حرفی نزده و به نظر وی امکان اعلام زمان دقیقی برای انجام این طرح وجود ندارد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز