امروز آخرین مهلت بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث-کاماپرس

بیمه مرکزی اعلام کرده که طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث تمام وسایل نقلیه موتوری زمینی تا آخرین روز آذر ماه برقرار است و مشمولان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بانک و بورس و بیمه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طبق بخشنامه بیمه مرکزی طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث تمام وسایل نقلیه موتوری زمینی چندی پیش با هدف حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه به تمامی شرکت‌های بیمه ابلاغ شد.

براساس این طرح، تمام وسایل نقلیه موتوری زمینی تا شب یلدا، شامل بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به صورت ۱۰۰ درصد خواهند شد و صاحبان آن‌ها می‌توانند در فرصت باقی‌مانده، برای خرید بیمه‌نامه شخص ثالث خود، بدون احتساب جریمه دیرکرد اقدام کنند.

آریاک سفر

پیشتر در تاریخ ۱۳ آذر ۱۴۰۱ احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، اعلام کرده بود که جرایم بیمه شخص ثالث تمام وسایل نقلیه موتوری، تا پایان آذرماه، بخشیده می‌شود. همچنین در گزارشی که شهریور امسال توسط راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ منتشر شد اعلام شد که طی چهار سال گذشته، هر سال 32 درصد از کل وسایل‌نقلیه زمینی، بدون خرید بیمه‌نامه در جاده‌ها و خیابان‌ها تردد داشته‌اند. این میزان به معنای تردد 11 میلیون وسیله نقلیه بدون بیمه‌نامه شخص ثالث در خیابان‌ها و جاده‌ها است که جان و مال شهروندان را تهدید می‌کند. همچنین طبق آمار رسمی، در یک بازه زمانی 9 ساله، تعداد وسایل‌نقلیه بدون بیمه شخص ثالث از 9 میلیون و 945 هزار دستگاه در سال 1392 به 11 میلیون و 800 هزار و 626 دستگاه در سال 1400 رسیده است.

انتهای پیام

مرتبط با : بیمه مرکزی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز