الگوی فروش سهام عدالت در بورس تغییر کرد

لست سکند

براساس تازه ترین تصمیم شورای عالی بورس، الگوی فروش سهام عدالت تغییر کرد و از این پس نهادهای مالی، این سهام را خریداری می کنند.

به گزارش کاماپرس، شاخص بازار سرمایه در هفته های اخیر نزولی بوده و رئیس سازمان وبورس اوراق بهادار معتقد است که فروش سهام عدالت یکی از عوامل اثرگذار در کاهشی بودن شاخص است بر همین اساس شورای عالی بورس تصمیم گرفته که از این به بعد سهام عدالت در بازار عرضه نشود و نهاد‌های مالی این سهم را خریداری کنند.
به عبارت دیگر، چون سهام عدالت خرد است و حقوقی‌ها نمی‌توانستند خریداری کنند این امکان فراهم شد تا نهاد‌های مالی این سهم را به صورت بلوکی خریداری کنند.
به گفته حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان وبورس اوراق بهادار، سهام عدالت متشکل از ۳۶ سهام بزرگ و مهم است که طی هفته های اخیر در افت بازار سرمایه موثر بوده است.

بازارسرمایه وابسته به عرضه و تقاضا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان بورس اوراق بهادار درباره افت بازار سرمایه می گوید: بازار بر اساس عرضه و تقاضا است و قیمت سهم، تابع عرضه‌ی روز است و سهامداران نباید انتظار داشته باشند که هر روز سهام رشد کند باید قیمت سهم را با متغییر‌های بنیادی و اخبار مرتبط بررسی کنند.
قالیباف اصل می افزاید: سرمایه گذار زمانی که وارد بازار بورس می‌شود باید بداند که در این بازار هم سود و هم ضرر نصیبش می‌شود.

راز آسمان پایتخت

او با بیان اینکه اقدام دیگری که برای حمایت از بازار انجام داده ایم افزایش سقف صندوق‌ها با درامد ثابت بود، اظهار می کند: افزایش سقف صندوق‌ها از ابتدای امسال ۱۰ درصد بود که در شرایط رونق بازار به ۵ درصد کاهش یافت و اکنون هم بنا به موقعیت بازار، به ۱۵ درصد رساندیم.
قالیباف اصل ادامه می دهد: با توجه به بررسی‌های بازار، صندوق‌های با درآمد ثابت در زمان افت و رشد بازار فروشنده نبودند و به همین دلیل برای آن‌ها این امکان را فراهم کردیم که در صف خرید قرار گیرند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز