الزام مراکز عرضه به رعایت سقف قیمت تعیین شده ماسک

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از الزام  مراکز عرضه به رعایت سقف قیمت  تعیین شده ماسک خبر داد.

به گزارش کاماپرس به نقل از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، حداکثر نرخ فروش به مصرف‌کننده نهایی هر عدد ماسک سه لایه ۴۱۰ تومان و ضمن اینکه ماسک N95 نیز به دلیل مصارف مورد نظر در مراکز درمانی عرضه می‌گردد همه داروخانه‌ها و مراکز عرضه مکلف به رعایت سقف قیمت تعیین شده در فروش انواع ماسک سه لایه هستند.

براساس تصممیات کارگروه تنظیم بازار، هرگونه افزایش قیمت انواع ماسک به بهانه شرایط فعلی کشور ممنوع خواهد بود و بدیهی است این سازمان ضمن رصد و پایش بازار و کسب اطلاعات از کلیه مراکز تولید کننده، توزیع کننده و خرده فروش با هرگونه افزایش قیمت برخورد خواهد کرد.

این گزارش حاکیست؛ باتوجه به پتانسیل امکان تأمین اقلام مذکور در داخل کشور از سوی تولیدکنندگان، در حال حاضر مشکلی برای تأمین اقلام مذکور وجود نداشته و تولیدکنندگان با حداکثر ظرفیت خود در حال فعالیت هستند، لذا از هموطنان تقاضا می‌شود از خریدهای غیرضروری و بیش از نیاز خودداری کنند.

من اینکه براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی به این پرونده‌ها در اولویت برخورد و صدور رأی خواهد شد.

آریاک سفر

با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا باعث لزوم استفاده از ماسک و دستکش یکبار مصرف برای پیشگیری از ابتلاء شده، با آن دسته از توزیع‌کنندگان و عرضه‌کنندگانی که با سوء‌استفاده از این شرایط نسبت به عدم عرضه و احتکار اقدام می‌کنند به عنوان اخلال در نظام توزیع، بدون چشم پوشی و برابر قانون برخورد می‌شود.

این اطلاعیه به منزله ابلاغیه رسمی تلقی شده و اجرای آن برای تمامی واحدهای اقتصادی ذینفع الزامیست.

ضمناً از عموم هموطنان درخواست می‌گردد، در صورت مشاهده‌ی هرگونه تخلف در این زمینه، مراتب را به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در سراسر کشور برای پیگیری گزارش نموده تا سریعاٌ به آن رسیدگی و با متخلفین برابر قانون برخورد شود.

همچنین با هدف جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی در عرضه ماسک‌های تقلبی در بازار، کلیه داروخانه‌ها و عرضه‌کنندگان موظفند از شبکه مجاز تعیین شده خرید خود را انجام دهند.

 

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز