افشای پشت پرده گرانی شیر و لبنیات؛ اتهام همراهی آقای وزیر با مافیا!

لست سکند

یک مقام مسئول در تعاونی های تولید کننده لبنیات کشور مدعی شد 8 شخصیت حقیقی و حقوقی در صنعت لبنیات نقش مافیای این صنعت را برای سودجویی از صادرات شیرخشک و کره ایفا می کنند و در این ماجرا ، وزیر کشاورزی نیز با گرانی شیر با این افراد همراهی کرده است.

به گزارش کاماپرس، افزایش قیمت شیر سرانجام پس از کش و قوس ها و تائید و تکذیب های فراوان سرانجام اجرایی شد و این موضوع بلافاصله در قیمت لبنیاتی همچون ماست و پنیر نیز خود را نشان داد.

ظاهر ماجرا این است که شیر به دلیل گرانی علوفه و خوراک دام گران شده اما بر اساس اظهارات یک مقام مسئول در تعاونی های لبنیات، این گرانی پشت پرده هایی نیز داشته است.

مافیای لبنیات با کمک وزارت جهاد کشاورزی شیر را گران کرد

علی احسان ظفری رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های لبنی دست به افشاگری در این زمینه زده و در این باره گفته است: حدود یک ماه است مافیای لبنیات با کمک وزارت جهاد کشاورزی، زمینه‌سازی افزایش قیمت شیر را فراهم کردند تا به‌بهانه آزادسازی قیمت شیر، صادرات کره و شیرخشک را انجام دهند.

راز آسمان پایتخت

وی در گفتگو با تسنیم افزود:در حال حاضر 50 هزار تن شیرخشک و 48 هزار تن کره موجود است که با شیر ارزان قیمت دولتی 4 هزار تومان و نهاده دامی 4200تومانی تولید شده ولی مافیا به‌بهانه کمک به دامداران ابتدا شیر را گران و در کنار آن صادرات کره و شیرخشک را هم آزاد کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: در مرحله اول به‌عنوان یک شهروند و در مرحله بعد به‌عنوان مدیرعامل و رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های لبنی و در مرحله سوم به‌عنوان تولیدکننده با 35 سال سابقه در استان همدان، اعلام می کنم توسط 8 شخصیت حقیقی و حقوقی با مصوبه وزیر جهاد کشاورزی سفره لبنی مردم کوچک شد و همین کار باعث می‌شود 3 تا 4 هزار میلیارد تومان سرمایه ملی بدون پرداخت یک ریال حق گمرکی و به‌ بهانه صادرات از کشور خارج شود!

دستگاه های نظارتی ورود کنند

ظفری گفت: این 8 شخصیت حقیقی و حقوقی و دوستان در دولت و وزارت‌ جهاد کشاورزی خوب می‌دانند که شرح وظایف چیست و چه وضعیتی به وجود می‌آید و چقدر مردم را بی‌چاره کرده‌اند. با کاری که کردند اقشار ضعیف دیگر نمی‌توانند چند کیلو شیر و یک سطل ماست هم بخرند! مسئولان بدون اینکه از نظر کارشناسان و تولیدکنندگان اصلی و دستگاه‌های نظارتی و حتی دامداران استفاده کنند، مصوبه‌ای غیرقانونی را تصویب و در راستای اهداف شخصی و به‌ ضرر مردم اجرایی کردند.

ظفری گفت: از دستگاه‌های نظارتی تقاضا می شود به‌ خاطر مردم و قطع دست مافیا به مسئله گرانی شیر و صادرات کره و شیرخشک ورود کنند تا این سرمایه چند هزار میلیارد تومانی از کشور خارج نشود.

وی افزود: از هفته‌ها قبل برای تحت تأثیر قرار دادن جامعه در مورد ارزانی شیر ابتدا یک گاو شیرده و مولد را داخل یک ماشین جلوی چشم زن و بچه مردم در خیابان سلاخی می‌کنند و سر می‌برند که یک دامدار دلسوز و باغیرت هرگز با گاو شیرده این کار را نمی‌کند. زیرا شخصیت آنها ارزنده‌تر است.

ظفری گفت: در جلسه‌ای که با حضور بیش از 15 نفر از مسئولان دولتی در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، خطاب به آنها و وزیر گفتم “به‌ فکر سفره مردم باشید.” ولی خاوازی گفت: ” بهزیستی نیستم!

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “افشای پشت پرده گرانی شیر و لبنیات؛ اتهام همراهی آقای وزیر با مافیا!

  1. تورج گفته:

    اقای طفری اگه خ‌ود تو روزی۶کیلو کاه بخوری ۶کیلو جو بخوری میشه۷۰ تومان حالا اگه ده کیلو شیر بدی خرجت از دخلت بیشتر میشه کثافت کایهاتو من تمیز میکنم مفتکی

  2. کاوه تکمه چی گفته:

    با سلام. اولآ خیلی شهامت می‌خواهد، يک نفر به يک وزارتخانه و نهایتا به‌ يک دولت چنین جسورانه اتهام بزند، زیرا طبق قانون بايد در قوه‌ قضاییه آن‌ را اثبات‌ کند و برای اثبات‌ حتمآ بايد مدارک مستند و قابل قبول ارایه کند و گرنه ، عواقب سختی در پی خواهد داشت…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز