افشای فروش تست جعلی کرونا ؛ مثبت 2 میلیون، منفی یک میلیون!

لست سکند

گویا پای بعضی سودجویان به آزمایشگاهها هم باز شده است. شنیده می شود در این آشفته بازار کرونا بعضی از آزمایشگاهها برای سود بیشتر تست جعلی کرونا می فروشند.
به گزارش کاماپرس، دنیای بعد از کرونا دنیای خیلی عجیبی است. از تبلیغ داروهای گیاهی درمان کرونا و قرصها و شربتهای ضد کرونا و فروش واکسن تقلبی کرونا که بگذریم حالا نوبت بعضی از آزمایشگاههاست که تست جعلی می فروشند. در چند روز اخیر گزارش‌هایی از طریق مردم در فضای مجازی منتشر شده که براساس آن برخی از آزمایشگاه‌ها جواب تست کرونا می فروشند.یعنی براساس نیاز مراجعه کننده، تست مثبت یا تست منفی کرونا به او تحویل می‌دهند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

به گزارش ایرنا پلاس یکی از شهروندان درباره مشاهداتش در یک آزمایشگاه نوشت: «امروز رفتم بیمارستان آزمایش بدم، دو نفری که نمونه می‌گرفتند باهم صحبت می‌کردند که فلانی رو میشناسی تو فلان آزمایشگاه. گفته اگر جواب آزمایش کرونا چه مثبت چه منفی می خوای بگو برات جور می‌کنم. جواب مثبت ۲ میلیون و منفی، یک میلیون. بعد همکارش کاربردهاشو پرسید، گفت: جواب مثبت برای مرخصی گرفتن و موندن تو خونه و منفی برای ارائه به خارج از کشور.»
فرد دیگری هم در توئیتی نوشت: «جمعه پرواز دارم که برگردم. زنگ زدم برای تست کرونا، دختره گفت قیمت تست عادی فلان مقدار و قیمت تست با جواب منفی فلان مقدار. فکر کن چقدر باید کثیف باشی که جواب آزمایش به این مهمی را تقلب کنی و جون آدم را به خطر بندازی.»

آزمایشگاههای بدون مجوز تست جعلی می فروشند!

راز آسمان پایتخت

دکتر شعبان علیزاده رئیس اداره امور آزمایشگاه‌ها دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره خرید جواب تست کرونا در آزمایشگاه‌ها می گوید:« گزارشی از این موارد نداشتیم اما رد نمی‌کنم که ممکن است چنین موضوعی وجود داشته باشد. »
شعبان زاده با بیان اینکه سامانه‌های نظارتی در حوزه آزمایشگاه‌ها وجود دارد که به صورت مرتب و دوره‌ای آنها را رصد می‌کند، می گوید:« آزمایشگاه‌هایی که در حوزه ما تست کرونا انجام می‌دهند محدود و بیشتر دولتی هستند، هرگز وارد این ماجراها نمی‌شوند.

در این میان آزمایشگاه‌های خصوصی هم از چند فیلتر رد می‌شوند. هم ما به آنها نظارت می‌کنیم هم آزمایشگاه مرکز سلامت به آنها تائیدیه می‌دهد و مهارت‌آزمایی هم توسط انستیتو پاستور انجام می‌شود. آزمایشگاه‌های خصوصی معمولا مجوزهای سه ماهه دارند و بعد از سه ماه دوباره باید چک لیست‌ها ارزیابی شوند. ممکن است چنین اتفاقاتی توسط آزمایشگاه‌هایی انجام شود که ساختگی باشند یا اصلا مجوز نداشته باشند.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز