افشای جزئیات جدید از قابلیت های آواکس فوق پیشرفته روسیه

یک منبع آگاه نظامی گفت: تحویل نسل جدید A-100 Premier – هواپیمای جاسوسی با برد بلند موسوم به آواکس روسی – به نیروهای هوافضای روسیه برای سال 2024 برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش کاما پرس به نقل از ریانووستی، این منبع آگاه نظامی با بیان این مطلب افزوده است: هواپیمای جاسوسی A-100  بر پایه هواپیمای IL-76MD-90A ساخته شده است. به گفته وی، سامانه رادارهای این هواپیمای جاسوسی فوق پیشرفته، دارای یک سیستم آنتن منحصربه فرد و جدیدترین تجهیزات رادیویی ویژه است که به آن امکان می‌دهد به سرعت میدان پوشش رادار را در جهت‌های معین افزایش دهد.

علاوه بر این، این سامانه می‌تواند اشیاء مختلف را همزمان ردیابی و رصد کرده، همچنین در مدیریت عملیات هواپیماهای جنگنده و شکاری هنگام مشخص کردن اهداف هوایی ، زمینی و دریایی شرکت کند.

برتری A-100  روسیه بر آواکس آمریکا

آریاک سفر

A-100  برای پاسخگویی به ظهور گروه جدیدی از اهداف و پشتیبانی از نسل جدیدی از هواپیماهای جنگنده تولید شده است. قابلیت های این سامانه نسبت به همتایان داخلی و خارجی از جمله هواپیماهای نیروی هوایی ایالات متحده E-3 AWACS به طور قابل توجهی برتر است.

در این باره بیشتر بخوانید:

یک کارشناس تسلیحات نظامی درباره هواپیمای جاسوسی فوق پیشرفته روسیه می‌گوید: A-100  نه تنها یک هواپیمای شناسایی، بلکه یک پست فرماندهی سیار است که ارتباط مستقیمی با گروه‌های نظامی برقرار می‌کند و همزمان از سامانه راداری خود و از ماهواره های فضایی نیز اطلاعات گسترده‌ای را دریافت و پردازش می‌کند. این هواپیما قادر است به تنهایی در یک جنگ الکترونیکی به طور مؤثر فعالیت کند.

ویکتور موراخوفسکی سردبیر مجله نظامی Arsenal Otechestva می‌افزاید: “این هواپیما بخشی از سامانه کنترل خودکار نیروهای هوا فضای روسیه به شمار می‌رود که نیازهای آتی ارتش روسیه را پوشش می‌دهد. ناگفته پیداست که سامانه قدیمی A-50 دیگر نیازهای نیروی هوافضا و مشتریان خارجی ما را برآورده نمی‌کند . حتی هند نیز اکنون مجهز به هواپیماهای شناسایی خاص خود است که بر اساس A-50 و با تجهیزات الکترونیکی ساخت اسرائیل تجهیز شده است. این اطمینان وجود دارد که وقتی  A-100 به بهره برداری عملیاتی برسد با تقاضاهای خارجی روبرو خواهد شد.

موراخوفسکی تصریح کرد: ساخت سریع اینگونه سامانه ها بسیار دشوار است. این امر مستلزم همکاری قدرتمند صدها شرکت دفاعی در سراسر کشور است. با این حال گزینه دیگری در برابر صنایع نظامی کشور ما وجود ندارد زیرا با فرسوده شدن سامانه A-50 ، نیروی های نظامی روسیه با خطر “نابینایی” روبرو خواهند شد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز