افزایش276 درصدی شمار دانشجویان چینی در آمریکا

آمارها حاکی از افزایش 276 درصدی دانشجویان چینی در آمریکا است که این امر نگرانی‌هایی را برای دولت آمریکا و کشور چین پدید آورده است.
به گزارش کاما پرس به نقل از اکونومیست، در حال حاضر صدها هزار دانشجوی چینی در آمریکا تحصیل می‌کنند اما این به معنی پیوند دو کشور نیست، بلکه به این دانشجویان چه در کشور چین و چه در خارج سوء ظن وجود دارد.
گزارش‌ها می گوید 19.8 میلیون دانشجو در آمریکا وجود دارد که بیش از یک میلیون آنها از کشورهای دیگر هستند. کمتر از یک پنجم این دانشجویان از هند، 6درصد از آنها از کشورهای اروپایی و یک سوم آنها چینی هستند که آمار بالایی به نسبت سایر کشورهاست. همچنین این آمار از درصد تمام دانشجویان چینی در کشورهای دیگر، بالاتر است.
در دانشگاه کلمبیا نیمی از قریب به 12 هزار دانشجوی خارجی، چینی هستند. گرچه این مسئله جنبه مثبتی برای آینده ی دانشجویان و صندوق مالی دانشگاه‌هاست. اما باعث نگرانی دولت آمریکا، حزب کمونیست چینی و برخی از کمپین‌های آزادی تحصیلی شده است.
دولت آمریکا گمان دارد که برخی از دانشجویان و محققان چینی باید در برابر سرقت علمی پاسخگو باشند. اما حزب کمونیست چینی از این بابت نگران است که این دانشجویان در معرض برخی در سطوح جدی دیدگاه های دموکراسی ایده آل‌گرا قرار دارند که با سیاست های چین در تناقض است.
بر اساس آمارها شمار دانشجویان چینی در دهه اخیر در امریکا 276 درصد افزایش داشته است. طبق مدارک موجود در سال 2018 دانشجویان فارغ التحصیل چینی 13 درصد دکتری افتخاری را در حوزه علمی و مهندسی از دانشگا‌ه‌های آمریکا دریافت کرده‌اند. بسیاری از محققان چینی علاوه بر ذهن باهوش، منابع مهمی هم دارند؛بعضی از منابع آزمایشگاهی در چین به نسبت آمریکا ارزان‌تر هستند و دسترسی به آنها آسان‌تر است.بسیار باعث تعجب است که محققان آمریکایی به ویژه کسانی که قبلا دانشجوی چینی داشتند،خواهان همکاری با همتایان چینی خود هستند.

آریاک سفر
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز