افزایش 9 هزار واحدی شاخص بورس در روز پر نوسان

شاخص بورس امروز فراز و فرود و نوسان زیادی را تجربه کرد با این حال در پایان ساعت معاملات نماگر بازار رشد 9 هزار و 700 واحدی را به ثبت رساند.

به گزارش کاماپرس، با سبزپوش شدن بازار سهام در روز ابتدایی هفته، امروز انتظار رونق در بازار ایجاد شده بود و ساعت های ابتدایی بازار نیز این انتظار را پاسخ داد به نحوی که در ۳۰ دقیقه ابتدایی بازار شاخص ۲۱ هزار واحد رشد کرد اما در ادامه به تدریج فشار عرضه ها زیاد شد و بازار به سراشیبی ریزش افتاد به نحوی که شاخص 12 هزار واحد سقوط کرد.

فعالان بازار همچون روزهای دیگری که این اتفاق رخ داده بود انگشت اتهام را به سوی حقوقی ها گرفتند.

بنا به اعلام فرارو، شاخص کل بورس تهران نهایتا ۹۹ با افزایش ۹ هزار و ۷۱۸ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۵۷ هزار و ۳۶۷ واحد رسید. امروز شاخص هم‌وزن بدون تغییر نسبت به روز گذشته باقی ماند و تنها دو صدم درصد نوسان داشت. شاخص کل هم ۷۸ صدم درصد رشد کرد. در این روز نماد‌های فملی، فولاد، وغدیر، شتران و کگل بیشترین تاثیر مثبت و نماد‌های تاپیکو و فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

آریاک سفر

معامله‌گران بورس امروز بیش از ۱۷ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی را در قالب یک میلیون و ۳۷۰ هزار معامله به ارزش ۱۲ هزار و ۶۴۹ میلیارد تومان دادوستد کردند. اگر معاملات چهار هزار و ۴۵۰ میلیارد تومانی فرابورس را هم در نظر بگیریم، ارزش کل معاملات امروز بازار سرمایه به رقمی حدود ۱۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد که نشان دهنده افزایش قابل توجه نسبت به روز‌های قبل است.

بررسی وضعیت بازار نشان می دهد امروز خودرویی‌ها سرنشین گروه‌ها از نظر ارزش معاملات بودند. در بین آن‌ها خودرو، خساپا و خپارس صعودی و بقیه نماد‌های عموما نزولی بودند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF با وجود رودن صعودی در ابتدای معاملات نهایتا کار خود را با کاهش قیمت به پایان رساندند. فلزات اساسی امروز بازار متعادلی داشتند و در بین آن‌ها فملی، ارفع و فروی با صف خرید همراه بودند. محصولات شیمیایی اغلب با رنگ قرمز روی تابلو ظاهر شدند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز