افزایش 7 برابری قیمت بلیت پروازهای ترکیه

لست سکند

وزیر راه و شهرسازی گفته به هیچ وجه افزایش حداکثری قیمتها را نمی پذیرد، اما گویا این مخالفت با گرانی بلیت فقط شامل پروازهای داخلی است چرا که خبرها از چند برابر شدن قیمت بلیت پروازهای خارجی حکایت می کند، تا جایی که قیمت بلیت پروازهای ترکیه ۷ برابر شده است.

به گزارش کاماپرس، هفته گذشته ستاد ملی کرونا به ایرلاین‌ها اعلام کرد که از اول آبان‌ماه پروازهای داخلی باید با 60 درصد ظرفیت انجام شود و در هر پرواز 40 درصد ظرفیت هواپیما خالی باشد. بلافاصله بعد از ابلاغ این دستورالعمل به ایرلاین‌ها، انجمن شرکت‌های هوایی در بیانیه‌ای از نرخ‌های جدید بلیت پروازهای داخلی از اول آبان خبر داد. بر اساس این نرخنامه ، متوسط قیمت بلیت پروازهای داخلی 80 درصد بیشتر می شود. افزایشی که البته با مخالفت محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روبرو شد. او در واکنش به این افزایش قیمت گفت:« افزایش قیمت اعلام شده از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی معتبر نیست و قیمت‌های جدید که قرار بود از اول آبان ماه اعمال شود، لغو شده است.» البته قبل از مخالفت وزیر راه و شهرسازی مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هوایی گفته بود عدم افزایش قیمت بلیت هواپیما از اول آبان ماه منوط به لغو مصوبه ستاد ملی کرونا برای فاصله‌گذاری در داخل هواپیماست.

پروازهای خارجی هم گران می شوند؟

انجمن شرکت‌های هوایی اعلام کرده است این افزایش قیمتهای بلیت برای پروازهای داخلی است و شامل پروازهای خارجی نمی‌شود. البته از زمان شیوع کرونا و کاهش فعالیت ایرلاین‌ها، بسیاری از ایرلاین‌های داخلی و خارجی اجازه پرواز ندارند. به همین دلیل نرخ بلیت پروازهای خارجی در این مدت افزایش داشته است.

بلیت پروازهای ترکیه ۷ برابر شده است

راز آسمان پایتخت

با اینکه قیمت بلیت ایرلاین‌ها تا 2 هفته پیش حدود یک میلیون و 200 هزار تومان بود اما در روزهای اخیر این قیمت افزایش بیش از 7 برابری داشته و پرواز به ترکیه 9.5 تا 11 میلیون تومان برای هر مسافر تمام می‌شود. به گزارش ایران هواپیمایی قطر هم پروازهای ایران به ترکیه و بالعکس را انجام می‌دهد اما این پرواز به صورت مستقیم نیست و مسافران مجبورند برای رسیدن به ترکیه چندساعت در قطر توقف داشته باشند البته نرخ بلیت این پرواز با اینکه مصرف سوخت بیشتری دارد اما از قیمت ایرلاین‌های داخلی کمتر و حدود 8 میلیون و 900 هزار تومان است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “افزایش 7 برابری قیمت بلیت پروازهای ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز